پرداخت هزینه‌های درمان بیمه سلامت خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: پرداخت هزینه‌های درمانی به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

دکتر علیرضا رمزی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: جمع کل هزینه‌های درمان پرداختی از سوی بیمه سلامت خراسان رضوی در حوزه مطب، درمانگاه، داروخانه، آزمایش، تصویربرداری، توانبخشی، درمان ناباروری، ترک اعتیاد، اوتیسم، بستری، بستری موقت و سرپایی طی سال جاری ۲۱ هزار و ۵۹۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۶۳ هزار ریال بوده است.

او فزود:این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۶ هزار و ۶۱۴ میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال بوده،همچنین از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان با حمایت دولت سیزدهم در راستای پشتیبانی مالی از بیمه شدگان این استان پرداخت شده است.

 رمزی بیان کرد: تاکنون مطالبات به پزشکان و موسسه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی در بخش بیمارستانی تا مهر ماه، در بخش سرپایی تا آذر ماه و در حوزه بیمه روستایی تا دی ماه امسال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اجرای "طرح دارویار" در دولت سیزدهم از ۲۳ تیرماه امسال گفت: در قالب این طرح سهم ارز هر خدمت از مبدا به مقصد منتقل شده است و این مبالغ تا آذرماه امسال به داروخانه‌های خراسان رضوی پرداخت گردیده است.

۸۵درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری بیمه سلامت در خراسان رضوی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.
بیمه سلامت خراسان رضوی دارای پنج صندوق شامل صندوق‌های بیمه روستایی، بیمه ایرانیان، کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار