پرداخت ماهیانه ۲۳۰ میلیارد تومان به بازنشستگان و بیمه شدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل تأمین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور اجرای تعهدات بیمه‌ای و درمانی، هر ماه مبلغی حدود ۲۳۰ میلیارد تومان به بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی در این استان پرداخت می شود.

محمد خیاطی گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی قرار دارند، بطوریکه تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی این سازمان در کل کشور بالغ بر ۳۸ میلیون نفر و در استان سیستان و بلوچستان، ۸۴۶ هزار نفر است که از این تعداد ۲۳۴ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۱۸ هزار نفر تبعی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان در این استان، ۹۳ هزار نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: ۷ بیمارستان و مرکز درمانی تخصصی و عمومی سازمان در سیستان و بلوچستان بطور رایگان به جامعه هدف خدمت ارائه می‌کنند.

خیاطی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی حامی و پشتیبان همیشگی جامعه کار و تولید کشور بویژه سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: اگر واحدهای تولیدی ما فعال باشند؛ عملکرد تامین اجتماعی نیز قوی است، بنابراین اهتمام مجموعه تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان حمایت از کارگران و کارآفرینان، رفع موانع تولید و رونق اشتغال پایدار است.

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در طی سال‌های اخیر گفت: سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در راستای تسهیل دسترسی مخاطبین به خدمات، فراتر از زمان و مکان طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است و در حال حاضر، خدمات کاملی به صورت الکترونیکی در حوزه‌های کارفرمایی، بیمه شدگان و بازنشستگان در دسترس است.

خیاطی، تکریم مراجعین و جلب رضایت آنان را از مهمترین اولویت های تأمین اجتماعی در این استان دانست و تصریح کرد: در این راستا اقدامات مهمی در واحدهای تابعه انجام شده و قویاً ارتقای سطح خدمت رسانی بصورت مستمر در برنامه ریزی های کلان سازمان گنجانده شده است.

وی اظهار کرد: هم اینک خدمات سازمان تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان از طریق ۱۴ شعبه ثابت و ۸ شعبه اقماری و ۵ کارگزاری، به مردم شریف انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار