نظارت ۵۲ بازرس بر بازار کالا‌های اساسی چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۲ بازرس در قالب ۲۶ گروه بازار کالا‌های اساسی از جمله مرغ و گوشت را در استان رصد می‌کنند.

حسین برزگر در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هم‌اکنون قیمت مرغ زنده در کشور ۴۷۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم تعیین شده و احتمال خروج مرغ از این استان را افزایش داده است.

وی با اشاره به بارش‌های برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری افزود: در طول این بارندگی‌ها بسیاری مرغداران استان جوجه‌ریزی نکردند و به‌همین علت امکان کمبود مرغ در بازار استان از ۱۰ تا ۲۰ فروردین‌ماه سال آینده وجود دارد.


بیشتر بخوانید


برزگر ذخیره های راهبردی نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: از ابتدای امسال ۶ هزار تن نهاده دامی شامل ذرت و جو با ارز ترجیحی برای دامداری‌های صنعتی استان گرفته و توزیع شد.

وی یادآور شد: مرغداران چهارمحال و بختیاری امسال دو مرتبه در مهرماه و بهمن‌ماه متضرر شدند و قیمت تمام‌شده تولید آن‌ها بیشتر از قیمت فروش محصول شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جوجه‌ریزی دی‌ماه امسال در مرغداری‌های استان ۸۳۲ هزار قطعه، در بهمن‌ماه ۷۲۹ هزار قطعه و در سه روز اخیر ۵۰ هزار قطعه بوده است، اما به‌نظر می‌رسد در ۱.۵ ماه آینده با چالش مرغ در بازار مواجه شویم.

وی گفت: تا ۱۰ فروردین‌ماه سال آینده برای تامین ۸۰ تا ۹۰ مرغ روزانه در چهارمحال و بختیاری چالش اساسی وجود ندارد.

برزگر به فراوانی ورود سویا به بندر‌های کشور اشاره و تاکید کرد: البته واردکنندگان به‌علت بالا رفتن قیمت ارز از ترخیص سویا خودداری می‌کنند تا قیمت را افزایش دهند.

وی با اشاره به کشف هزار و ۹۲۰ فقره تخلف در بازرسی‌های سازمان جهاد کشاورزی به‌ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال افزود: هم‌اکنون ۵۲ نفر در قالب ۲۶ گروه بازرسی و نظارت بر روند توزیع کالا‌های اساسی زیرمجموعه این سازمان مانند مرغ، گشود قرمز، نهاده‌های دامی، کود، سموم و توزیع نهال را بر عهده دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۳۶۴ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون یک میلیون اصله انواع نهال در ۱۲ نهالستان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید و انبار کردن ۴۵۰ تن میوه برای تنظیم بازار شب عید استان اظهار داشت: از این میزان ۳۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب درختی است که از طریق ۶۰ غرفه برای نوروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار