۱۴۹ محکوم مالی در یزد به آغوش خانواده بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی ۱۴۹ محکوم مالی جرائم غیر عمد از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۴۹ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

او افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۵۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومان، مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان و ۶۹۰ میلیون تومان تامین شدند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه ادامه داد: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۴۹ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

دهشیری با تشریح نوع محکومیت این مددجویان تصریح کرد: از این تعداد آزاد شده، ۱۰۰ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۳۴ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۱۴ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.

او اظهار داشت: از این تعداد آزادی، ۲۴ مددجو با انجام مشاوره از سوی مددکاران این ستاد و ۱۲۵ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که ۱۷ مددجو زن و ۱۳۲ مددجو مرد بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از این تعداد آزادی، ۱۰ مددجو با اجرای پویش فجر رهایی به مناسبت دهه فجر اسلامی در بهمن از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار