مدیر جهاد کشاورزی مشهد:

گوشت مورد نیاز مشهد با واردات دام زنده تامین می‌شود

میری دیسفانی گفت: بازرگانان برای واردات دام زنده از افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی فعال شده اند تا گوشت قرمز شهر مشهد تامین شود.

محمد میری دیسفانی مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت:بازرگانان برای واردات دام زنده از افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی فعال شده اند تا گوشت قرمز مشهد به نحو مناسب تامین شود و علاوه بر این از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات گوشت قرمز کشتار شده در کشور‌های همسایه استفاده خواهد شد.

او افزود: بخشی از گوشت وارداتی مشهد از کشتارگاه‌های زیر نظر اداره دامپزشکی کشورمان در کشور‌های همسایه و یا دیگر کشور‌ها تامین می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ۱۰ هزار تن گوشت برزیلی نیز دیروز وارد کشور شده است که مطابق سهمیه اعلامی، بخشی از آن طی هفته آینده به خراسان رضوی خواهد آمد.

مشهد در صدر جدول گرانی گوشت گوسفندی در میان مراکز استان‌های کشور

دیسفانی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت در مشهد بیان کرد: افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی و جیره‌های غذایی صنعتی که تابعی از ارز است موجب افزایش هزینه تمام شده تولید دام زنده در استان شده است.

او تصریح کرد: با توجه به خروج دام مولد از خراسان رضوی در گذشته، تولید بره در استان نسبت به سال قبل کمتر شده است و با کمبود دام در خراسان رضوی مواجه شده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: پس از بارش‌های خوب چند هفته گذشته شاهد بهبود وضعیت مراتع و تمایل دامداران به حفظ دام بودیم از این رو عرضه دام به بازار کمتر شده تا بعد از عید این دام با بهره بیشتر به فروش برسد.

دیسفانی با اشاره به ممنوعیت خروج دام زنده از خراسان رضوی اظهار کرد: برای تنظیم قیمت گوشت قرمز در مشهد ۷۰۰ تن گوشت منجمد گوسفند و گوساله از ۲۰ دی ماه تا پایان بهمن ماه در این کلانشهر توزیع شد.

او میزان گوشت توزیع شده را بخش قابل توجهی از سهمیه تخصیصی استان دانست و افزود: بخش از این گوشت از کشتارگاه مشهد و بخشی از تهران و خراسان شمالی تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار