مردم داری و قانون مداری شاخص کار دادستان است

دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فارسان، ملاک و شاخص کار دادستان در دستگاه قضایی را مردم داری و قانونمداری عنوان کرد.

دادستان مرکز استان اظهار کرد: رسالت کار دستگاه قضا بر دو اصل خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت قرار داده شده است که تحقق این دو اصل در شهرستان فارسان با توجه به فرهنگ غنی مردم منطقه اهمیتی دوچندان می‌یابد. 

وی تصریح کرد: مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان فارسان در طول هشت سال جنگ تحمیلی شهدای گرانقدر بسیاری را تقدیم میهن اسلامی و نظام مقدس کرده اند و لذا می‌طلبد که کارکنان و قضات دادگستری این شهرستان به پاس بزرگ منشی و رشادت‌های این مردم غیور با جدیت برای حل مشکلات و رفع دغدغه‌های ایشان تلاش کنند.


بیشتر بخوانید


علی‌محمدی در ادامه با تأکید برحفظ شأن و منزلت مردم در دستگاه قضایی بیان داشت: علاوه بر اصول مذهبی و سفارشات دینی برای تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت اشخاص، به لحاظ سیستم اداری آنچه که موجب رضایتمندی مراجعین از یک نهاد می‌شود اهمیت قائل شدن برای حقوق شهروندان و بهادادن به خواسته‌های منطقی و به حق ایشان است. 

وی گفت: توجه به این امور نه تنها موجب رضایتمندی و ارتقاء سطح اعتماد عمومی مردم می‌شود بلکه در بعد کلان نیز موجب استحکام پایه‌های نظام اسلامی خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بخشی از سخنان خود یکی از وظایف مهم دادستان‌ها را تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد امنیت و برقراری صلح وسازش عنوان کرد و به دادستان جدید شهرستان فارسان توصیه کرد: ضمن بهره گیری از ظرفیت‌های شورا‌های حل اختلاف و ائمه جمعه و جماعات، نسبت به گسترش فرهنگ حسنه صلح و سازش در میان مردم تلاش کند.

 گفتنی است در پایان این مراسم مهدی درویش زاده به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فارسان معرفی و از زحمات و تلاش‌های یاسر کریمی دادستان پیشین این شهرستان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار