پرداخت تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران کشور

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به چایکاران و صاحبان کارخانه‌های چایسازی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زراعی چای و بهسازی کارخانه‌های فرآوری چای به چایکاران و کارخانه داران پرداخت شده است.

او افزود: از این مقدار تسهیلات پرداخت شده، ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به چایکاران برای تغذیه، نگهداری و به زراعی باغ‌های چای و بهداشتی کردن کارخانه‌های چایسازی و ۳ میلیارد تومان هم به صورت تسهیلات سرمایه‌ای از طریق بانک‌های مهر و توسعه تعاون پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور همچنین به پرداخت ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای تسهیل خرید کود شیمیایی برای نخستین بار به کارگزاران و تعاونی‌ها اشاره و تصریح کرد: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات هم برای بیمه محصول چای از طریق صندوق توسعه چای به چایکاران پرداخت شده است.

جهانساز گفت: باغداران و صاحبان کارخانه‌های چایسازی برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه صنعت چای تا پایان اسفند امسال به ادارات چای شهرستان‌ها مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

او افزود: این تسهیلات در ۲ نوع سرمایه در گردش و سرمایه‌ای برای به زراعی باغ‌های چای، نوسازی کارخانه‌های چای و برندسازی محصول چای پرداخت می‌شود.

۹۰ درصد باغ‌های چای کشور در استان گیلان و ۱۰ درصد دیگر در استان مازندران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.