مسابقات بین المللی مستریونیورس با ایده های جدید در رامسر برگزار شد

رقابت‌های بین المللی مستریونیورس با ایده‌ای جدید و برگزاری رقابت‌ها در رشته‌های مختلف طی ۳ روز در رامسر برگزار شد.

با اینکه فدراسیون بدنسازی چندی قبل از مسابقات جهانی جوانان پرورش اندام در تهران میزبانی کرده بود، اما در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی هم میزبانی یک رویداد بزرگ دیگر را برعهده گرفت. در این رویداد که با ایده‌ای نو و به شکلی کم نظیر در شهر رامسر استان مازندران برگزار شد، ورزشکاران در رشته‌های پرورش اندام، فیتنس، فیتنس چلنج، مچ اندازی و قویترین مردان و در ۴ سالن به شکل همزمان با هم رقابت کردند.

به جز ورزشکاران ایرانی که حضور پرتعدادی در رشته‌های مختلف داشتند، ورزشکاران خارجی هم از کشور‌هایی همچون هند، عراق، افغانستان، اسپانیا، فرانسه، استرالیا، نیوزلند، روسیه، گرجستان و... در مسابقات شرکت کرده بودند تا به نوعی شاهد یک رقابت جهانی با حضور ورزشکارانی از قاره‌های مختلف باشیم.

برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی، آن هم در بالاترین و به شکل همزمان ایده جدیدی بود که با دشواری‌های فراوان تبدیل به واقعیت شد و در نهایت قهرمانان این رویداد حدود ۴۰ هزار دلار جایزه نقدی دریافت کردند که البته اکثر آن‌ها ایرانی بودند.

نکته قابل توجه در جریان این رویداد برگزاری رقابت‌ها در بخش زنان بود. در دو رشته مچ اندازی و فیتنس چلنج، زنان ایرانی فرصت حضور در یک رویداد بین المللی را کسب کردند، در حالی که مدت زیادی از صدور مجوز فعالیت این رشته‌ها در داخل کشور هم نمی‌گذرد. جالب اینکه ورزشکارانی از کشور‌های هند و افغانستان هم در مسابقات بخش بانوان حضور داشتند تا این رقابت‌ها کاملا شکل بین المللی به خودش بگیرد.

اما فدراسیون بدنسازی که در یکی، دو سال اخیر در بخش میزبانی‌های بین المللی پیشتاز بوده و تا چندی دیگر هم میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ خواهد بود، هدف بزرگ خود را روی برگزاری رقابت‌های پرورش اندام قهرمانی بزرگسالان جهان گذاشته است؛ رویایی که البته دور از دسترس نیست. رییس فدراسیون جهانی که به بهانه برگزاری مسابقات مستریونیورس برای چندمین بار در دو سال اخیر به ایران آمده بود، در نشست خبری که در حاشیه این رویداد برگزار شد، اعلام کرد ایرانی‌ها برای اخذ این میزبانی در سال ۲۰۲۴ می‌توانند کاملا امیدوار باشند.

در حالی که چند سالی است ورزش ایران نتوانسته در هیچ رشته‌ای میزبانی مسابقات بزرگسالان قهرمانی جهان را کسب کند، کسب این میزبانی می‌تواند یک اتفاق ویژه برای ورزش کشور به حساب بیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار