شناسایی ۴۰۰ باشگاه ورزشی غیرمجاز در خراسان رضوی

مسئول اداره ارزیابی عملکرد - بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون نیمی از باشگاه‌های غیرمجاز در استان شناسایی شده اند.

جواد عبداللهی مسئول اداره ارزیابی عملکرد - بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص نظارت نظارت بر باشگاه‌های ورزشی گفت: تاکنون ۳ جلسه در خصوص نظارت بر باشگاه های ورزشی تشکیل شده که با اجرای مصوبات این ستاد اقدامات لازم به منظور ساماندهی در حال انجام است.

او افزود: مکاتبات لازم با شهرستان‌های خراسان رضوی در این خصوص انجام پذیرفته و ادارات شهرستان‌ها با هماهنگی مسئولین ذی صلاح شهرستان نظارت بر باشگاه‌های خصوصی شهرستان را آغاز نموده اند که تاکنون حدود ۷۰ باشگاه غیرمجاز در شهرستان‌ها جز شهرستان مشهد شناسایی و جهت جلوگیری از فعالیت آن‌ها به ادارات نظارت بر اماکن عمومی شهرستان‌ها معرفی شده اند.

مسئول اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: براساس آخرین اخبار، تعداد ۱۰۵۰ باشگاه ورزشی در مشهد اقدام به اخذ مجوز از اداره کل نموده اند که تعداد ۳۵۰ باشگاه مهلت پروانه بهره برداری آن‌ها به پایان رسیده است که اقدامی جهت تمدید آن اقدام نکرده اند، همچنین تعداد حدود ۴۰۰ باشگاه ورزشی در مشهد به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند که شناسایی شده اند.

عبداللهی بیان کرد: بسیاری از تخلفات در باشگاه‌های غیرمجاز رخ می‌دهد، زیرا باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت دارند نسبت به اجرای قوانین اهتمام می‌ورزند، اما باشگاه‌های غیرمجاز مقید به رعایت قوانین نیستند.

او تصریح کرد: گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری کلاس‌های مختلط، فروش مکمل، اخذ شهریه‌های نامتعارف به این اداره کل رسیده است.

مسئول اداره ارزیابی عملکرد - بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تاکید کرد: این روند نظارتی به صورت ضربتی تا پایان سال ادامه و در سال جدید به صورت منظم پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار