۲۵۴ واحد زلزله‌زده خوی مصالح ساختمانی رایگان دریافت کردند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد در اختیار ۲۵۴ واحد مسکونی زلزله زده روستایی قرار گرفت.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اتمام آواربرداری ۵۰۰ واحد تخریب شده در زلزله اخیر خوی گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بُتن ریزی از محل اعتبارات داخلی این نهاد تامین و در اختیار ۲۵۴ واحد مسکونی روستایی قرار گرفته است.

جعفر برزگر افزود: عملیات آواربرداری واحد‌های احداثی در ۹ محور با استقرار ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و سایر دستگاه‌های خدمات رسان با سرعت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن، دستور کار بیش از پنج هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری در منطقه نیز ابلاغ شده است، اظهار کرد: طبق آخرین برآوردها، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد در زلزله هشتم بهمن شهرستان خوی تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیز باید تعمیر شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: لیست واحد‌های احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع مربوطه از جمله دهیاری‌ها و شهرداری ارسال شده تا در کوتاهترین زمان ممکن این فرآیند در محل روستا‌ها و شهر‌های مورد تقاضا انجام گیرد.

با مصوبه هیات دولت به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است و ۶۰ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحد‌های احداثی پرداخت می‌شود.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.د تخریب و بازسازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.