برگزاری اختتامیه اولین کنگره خانه مادری/سبک زندگی فاطمی احیا شود

اختتامیه اولین کنگره خانه مادری، بزرگ‌ترین رویداد نغمه پردازی کشور برگزار شد.

مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی نغمه‌ها و نوحه‌های فاطمی با عنوان کنگره خانه مادری، امروز دوشنبه با حضور مداحان، نغمه‌پردازان و شعرای آیینی مطرح ملی و مسئولان کشوری در سالن همایش‌های صدا و سیما با اجرای صابر خراسانی برگزار شد.

سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به عنوان یکی از ارکان سازمان تبلیغات اسلامی در راستای رسالت خویش در پیشبرد فرهنگ فاطمی و به منظور استفاده از تجارب نغمه‌پردازان با تجربه کشوری و همچنین استعدادیابی و کشف استعداد‌های جوان در این عرصه، اقدام به برپایی کنگره نغمه‌های برتر با عنوان خانه مادری با مشارکت وزارت ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران کرده است. همچنین از دیگر اهداف اصلی این کنگره می‌توان به تولید آثار فاخر نغمه پردازی و نوحه سرایی تاثیرگذاری در هیئات مذهبی و جامعه اسلامی به‌خصوص بین جوانان، هم به عنوان تولیدکننده این آثار و هم به عنوان مخاطب آثار نام برد.

در ابن مراسم حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از مهمترین ستون‌ها این است که مردم این بلاد همه اهل محبت به مادر و تعلق به خانه مادری و عامل وحدت و یکپارچگی به آن خانه مادری هستند. در میان مردم کم است کسی که قصد تعرض به خانه مادری داشته باشد و اگر باشد می‌داند در مقابلش باور‌ها و غیرت این مردم محکم ایستاده است.

وی افزود: از محمد رسولی دبیر سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه و دوستانی که قلم به دست می‌گیرند تشکر می‌کنیم، این افراد سال‌ها مضامین والا و بلندی در راستای روشنگری و تبیین در قالب نوحه، نغمه سرایی می‌کنند و به صورت هنرمندانه آن اشعار اجرا می‌شود که منشأ برکاتی بر زیست بوم فرهنگی کشور به شمار می‌آید.

نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم

در ادامه مراسم سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در آئین اختتامیه سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه گفت: از برگزارکنندگان این کنگره که قطعاً با نگاهی محتوایی و تحول گرایانه مسیر روشن نغمه پردازی و مدح دینی را جانی دوباره می بخشد و روحی تازه بر پیکره هنر متعالی شعر می‌دهد تشکر می‌کنیم.امروز با وجود همه سختی‌ها و دشمنی‌ها در جنگ ادراکی ستون استوار برپایی مجالس و محافل انس با قرآن کریم و آل الله، جوانان هستند.

وی افزود: جوانان سرمایه‌های عظیم و ظرفیت‌های بی بدیل انسانی که نیروی محرکه، کارآمد و توانمند ایران عزیزمان و آینده سازان وطن هستند که در همین کنگره نیز صاحب حضور پررنگ آنان هستیم و به چشم خود می‌بینیم که در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ارزشی نقش آفرینی می‌کنند.
سجادی عنوان کرد : در جامعه مادحین و ذاکرین اهل بیت و برنامه‌های تلویزیونی و رسانه‌ای شاهد حضور پرشور نوجوانان و جوانان هستیم که محبت آل طه در وجودشان نهادینه شده و با انگیزه و اشتیاق و هیجان وصف ناپذیر جوانی که مختص این نسل و این سنین است در برنامه‌ها شرکت می‌کنند و هنرمندانه هر آنچه در توان دارند را به همگان نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: این ظرفیت بزرگ و این عاشقانه‌های زیبا را که ویژگی فرزندان ما است باید قدر بدانیم و با برنامه ریزی، سیاست گذاری و نگاهی متحول و هدفمند در راستای آموزش صحیح و نهادینه ساختن اصول دینی و معرفتی و آرمانهای والای انسانی در نسل‌های آینده گام برداریم.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: امروز جامعه، خانواده‌ها و بخصوص جوانان به دنبال سبک زندگی سلامت محور هستند و این وظیفه مسئولین و کارشناسان فرهنگی و دینی و مشاورین خانواده است.در این دوران، ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند احیای سبک زندگی فاطمی و علوی هستیم. عشق، علاقه مندی به خانواده و فرزندان، ازدواج آگاهانه و آسان، آینده نگری، ایثار و پایداری، جنگیدن و ایستادن تا پای جای در راه اعتقاد، عزت، آزادگی، سربلندی، سرافرازی و جاودانگی تمامی آن چیزی است که باید بیاموزیم و به آن عمل کنیم.

در پایان آئین اختتامیه سوگواره ملی نوحه‌های فاطمیه از برگزیدگان تقدیر شد‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار