توضیح رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا درباره اخراج هیئت صهیونیستی

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا درباره اخراج هیئت صهیونیستی از مراسم افتتاحیه نشست سران این اتحادیه توضیح داد.

  1. وی در توضیح علت اخراج هیئت صهیونیستی از مراسم افتتاحیه نشست سران اتحادیه آفریقا گفت که «ما مقامات اسرائیلی را دعوت نکرده بودیم».

به گزارش الجزیره، این مقام ضمن تاکید بر تعلیق عنوان ناظر رژیم صهیونیستی اعلام کرد این اقدام از طریق کمیته‌ای ویژه بررسی شود.

"موسی فکی" رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا پیشتر دعوت این اتحادیه از رژیم صهیونیستی را برای حضور در نشست سران اتحادیه آفریقا تکذیب کرده بود.

وی گفت: ما مقامات اسرائیلی را برای حضور در این نشست دعوت نکردیم. ما متوجه حضور شخصیتی اسرائیلی شدیم که با کارت ورود به سالن وارد شد و از او خواستیم سالن را ترک کند. ما تحقیقات لازم را در این باره انجام خواهیم داد، زیرا این شخص در اینجا اقامت ندارد و از اسرائیل آمده است و هیچ کسی نمی‌تواند در اینجا حضور داشته باشد جز اینکه رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا او را دعوت کرده باشد. این در حالی است که ما هیچ مقام (اسرائیلی) را دعوت نکرده ایم و شاهد بودیم که چه اتقاقی افتاد. ما برای مشخص شدن مسئول این حادثه تحقیق خواهیم کرد.

در پی این رخداد، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، ایران را به دست داشتن در این قضیه متهم کرد.

اخیرا، منابع الجزایری از تصمیم اتحادیه آفریقا برای لغو عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در نشست آتی این اتحادیه خبر دادند.

 

پیش‌تر در ژوئیه ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا پذیرفته شد و سفیر این رژیم در اتیوپی استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به موسی فکی ماهامات، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در مقر این سازمان در اتیوپی تقدیم کرد.

 

این اقدام با واکنش تند و انتقادات گسترده کشور‌های عربی و آفریقایی همراه شد و آن‌ها به این تصمیم اتحادیه آفریقا به طور رسمی اعتراض کردند. به همین دلیل این اتحادیه در ماه فوریه سال گذشته میلادی به اتفاق آرا عضویت ناظر رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.

 

حال الجزایر و دیگر کشور‌های آفریقایی به دنبال لغو دائمی عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
یارو خودش خودشو دعوت کرده بوده
آخرین اخبار