تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس

نمایندگان مجلس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را با هدف تعیین ساز و کار استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی به تصویب رساندند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با ۱۷۳ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه با جزئیات این طرح موافقت کرده و نحوه استخدام نیرو در دستگاه‌های دولتی را مشخص کردند.

در بخشی از رسیدگی به این طرح علیرضا سلیمی با ارائه پیشنهادی در تبصره ۲ خواستار اضافه شدن شهرداری‌ها به موضوع این طرح شد که رئیس مجلس عنوان کرد: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه که در این طرح ذکر شده، شهرداری‌ها نیز مشمول این قانون خواهد بود.

رحمت اله نوروزی نیز در اخطاری با استناد به اصل ۲۸ قانون اساسی مبنی بر اینکه هر کس می‌تواند به هر شغلی که مایل است مشغول شود و دولت نیز باید شرایط آن را فراهم کند، عنوان کرد: ما با غیرمستمر‌ها مخالفتی نداریم، اما باید برده‌داری نوین را نیز کنار گذاشت چرا که افرادی ۱۰ سال سابقه دارند و به خوبی کار کرده‌اند، ولی بعضاً از کار کنار گذاشته می‌شوند لذا دولت نباید دنبال حدود و ثغور باشد بلکه باید شایسته‌گزینی را دنبال کند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز نگاه مردم برای تعیین تکلیف وضعیت استخدام‌ها به مجلس بوده و باید وضعیت کارکنان شرکتی، قراردادی و پیمانی تعیین تکلیف شود.

سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس نیز در این جلسه در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی با اشاره به تناقضی که پیش از این در استخدام‌ها وجود داشت، گفت: افرادی با سابقه کم تبدیل وضعیت شدند، اما همزمان افرادی با سابقه ۲۰ سال کار هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و حتی حقوق آن‌ها کمتر است که باید به واسطه این قانون تعیین تکلیف شوند و باید به موضوع سال‌های سابقه نیز توجه شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: مجلس در این خصوص تصمیم خواهد گرفت و بر اساس مدت زمانی خواهد بود که کمیسیون آن را تعیین کرده است.

حسن محمدیاری نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس نیز در جریان بررسی این طرح در تذکری با استناد به بند (۶) ماده (۴۵) قانون آیین‌نامه داخلی گفت: متأسفانه نابسامانی‌های امروز کشور در حوزه اشتغال نیز نمود دارد و مدیران به وظایف خود عمل نمی‌کنند که باعث بروز نارضایتی‌های زیاد شده است لذا مجلس باید به وظیفه نظارتی خود در این خصوص عمل کرده و همزمان با دولت، بحث ساماندهی کارکنان را پیش ببرد.

در ماده واحده این طرح آمده است: از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می‌باشد.

تبصره ۱-از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع این قانون به منظور تامین نیروی انسانی با شرکت‌ها و اشخاص حقوقی غیر دولتی ممنوع می‌باشد.

تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، با نیرو‌های شاغلی که در دستگاه‌های مربوطه به صورت تمام وقت و پاره وقت مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه پردازی می‌باشند، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.

آئین‌نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه میشود و به تصویب هیات وزیران میرسد و توسط آن سازمان به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ میگردد.

تبصره ۳- منظور از قرارداد کارمعین در این قانون، قراردادی است که به صورت سالانه توسط دستگاه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با مستخدم منعقد می‌شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار می‌باشد. تمدید قرارداد مذکور برای سنوات آتی به شرط تأیید گزینش بلامانع است.

تبصره ۴- سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد.

تبصره ۵- تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

تبصره ۶- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم له می‌باشد.

تبصره ۷- ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.

تبصره ۸- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

تبصره ۹ - از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) و تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
بعد از ۱۶ سال قراردادکار معین،۲۰ سال سابقه حالا اول به فکر شرکتی و نیروی تازه وارد هستن انگیزه آدم گرفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام در مورد نیروهایی که بالای 20 سال قراردادی هستند نباید مجلس و دولت تصمیم بگیرند و آنها نیز تبدیل وضعیت به پیمانی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
کارمندان شرکت نفت همه با پارتی نمایندگان مجلس استخدام شدن من فکر نمی کردم اینجور استخدامیها با پارتی زمان رئیسی ادامه داشته باشه تا اینکه دیدم همسایه ما و یکی از فامیلهامون بدون آزمون با پارتی استدام شدن
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۰۱:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
واقعا این مجلس فازش چیه! اول کل کارهای عملیاتی رو واگدار کردن به شرکت های خصوصی! بعد اونام فامیلاشون و آشناهاشون رو استخدام کردن . الانم اونارو وارد بدنه دولت میکنه! بدنه دولت رو بزرگ میکنین و هزینش چندبرابر.گ. بخدا حق هرچه نخبه رو اینا خوردن! خودم از نزدیک شاهد این نیروها هستم اکثرا بی سواد و با رانت اومدن و اکثرنم بی کار و پرتوقع! چقدر ظلم اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
من ٢٩سال سابقه كاردارم هنوزانجام كارموقت هستم با اين شش ماه شش ماه كه گفتين بايد من چهل سال خدمت كنم شايدفرجي بشه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۲:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
این یک قانون سرتا پا اشتباه است چون تقریبا اکثریت این نیروها فاقد تخصص و شایستگی هستند و همگی با پارتی و رانت وارد دستگاه شده اند و جز افراد با بهره وری خیلی پایین هستند بنده در محل کارم زیاد با این افراد برخورد داشته ام ، حداقل بطور رسمی در هیچ کجا نباید استخدام شوند بصورت قرار داد سه ساله که در پایان هر سه سال مجددا گزینش و صلاحیت سنجی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
من درمورد شرکت نفت میدونم ک اونجا همه کارها رو همین نیروها انجام میدن و حقشون بسیار ضایع شده است
حداقل حرف شما تا جایی ک من میدونم اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
خدا خیرتون بده که استثمار اصلاح طلب ها رو شکستین
من و خیلی نفرات مثل من در استان قدس 5 سال سابقه دارن با مدارک اایسانس و فوق لیسانس ولی متاسفانه اقوام و دوستان با سابقه کمتر قراردادها شون درست ولی ما کماکان شرکتی و حداقلی بگیر هستیم و نیروی شرکتی یه جور فحش محسوب میشه تو سازمان ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
مسئول قبلی آستان قدس فک کنم آقای ابراهیم رئیسی بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
یعنی اونهایی که در گذشته با پارتی وارد دولت شدن استخدام میشن اما از این به بعد با پارتی نمیتونن بیان خخخخخخخخ یجورایی خوش بحال اونهایی که زودتر از پارتی استفاده کردن
نمایندگان دو سال پیش فامیل و آشناهاشون وارد دولت کردن حالا هم میخوان استخدامشون کنند
بعدشم قفلی میزنند کسی با پارتی وارد نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سالهاست که هیچ ازمون و گزینشی برای ورود به کار دولتی برگزار نشده و 100 درصد افراد، با پارتی و سفارش وارد بدنه سازمانها و شرکتی های دولتی شدند. بنابراین کمترین انتظار اینه که این نور چشمی ها، پس از سالها خوردن نون پارتی و سفارش، اکنون مانند بقیه در صورت داشتن صلاحیت و کذراندن ازمون ادامه کار بدهند. هر چند پشت آنها به ستونهای قدرت گرمه و میخ آهنین فرو نرود در سنگ!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
طرف ۲۰ سال سابقه داره
زمان اونا استخدام بود اما پیمانکاری استخدام شدن و قبول دارم ک اگ صلاحیت داشت همون موقع باید میشد
اما حقیقتا نیروهای پیمانکاری حقشون ضایع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
به کوری چشم اختاپوسها وزالوصفتها تصویب شد . عالیه.ممنون مجلس بت شکن وانقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
خخخ پاچه خوری خوب اومدی برای رانت استخدام
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا .ح
۱۹:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
خدا رو شکر بالاخره یه خبر خوب شنیدیم خداکنه مجلس شورای نگهبان اذیت نکنه وشب عید یه خبر عالی بهمون برسه ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
خدا رو شکر که بساط ظلم وواسطه گری جمع شد اونم توسط نیروهای انقلابی وبت شکن‌ ممنون وسپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام ۰اگر زود این اجرا بشه تمام نیروها بالای ۱۵ سال از بلاتکلیفی خارج میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
نهادهای موازی و زیانده رو منحل کنید

کارمندان مازاد رو اخراج کنید

سپاه و ارتش و بسیج رو ادغام کنید

معلمان دینی قرآن عربی پرورشی رو اخراج کنید روحانیون محل و مسجد این دروس رو رایگان تدریس میکنن
اینهمه کارمند مفت خور زیان‌ده به چه دردی میخوره؟
قوانین بازنشستگی رو اصلاح کنید
کجای دنیا مرد با ۴۵ سال سن بازنشسته میشه و بعد از خودش حقوقش به زنش و بعد از زنش به دختر مجردش یا نوه دختری مجردش میرسه؟
کجای دنیا اینجوریه؟
کجای دنیا ۹۸ درصد حقوق بازنشسته رو دولت میده و ۲ درصد صندوق بیمه؟
کجای دنیا ۱ میلیون سرباز اجباری هست که حقوق میگیرن و وقت خودشونو و پول دولت رو هدر میدن؟
کجای دنیا اینهمه سازمان عریض و طویل تبلیغی و فرهنگی و تربیتی با کمترین بهره وری داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
دولت ایران داره به ۱۶ میلیون کارمند و بازنشسته حقوق میده در بهترین حالت ۷۰ درصدشون اضافه و زیان‌ده هستن

۶۰ درصد بازنشسته های ما زیر ۵۰ سال سن دارن که قراره تا ۸۰ سالگی حقوق بگیرن بعد از خودشون زنشون حقوق میگیره بعد دختر مجردشون بعد نوه دختری مجردشون

دولت داره هرروز واسه خودش نون خور جدید درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تاشایسته گزینی صورت نگیرد از پیشرفت خبری نخواهدبود اینها اگرشایسته بودندتا حالابا آزمون استخدامی جذب شده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تا شما شایسته را چگونه تعریف کنید
.....خوشبحال شما شایسته خانم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
اره بابا اونایی که شش ماه جبهه بودند همه شایسته بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
کارکنان دولت = وبال گردن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سه چهارم کارمندا و کارکنای دولت اضافه اند و خودشونم خوب میدونن و فقط با آفتابه لگن هفت دستی خودشونو چپوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
فکر کنم خودتم با آفتابه تشت آمدی.خدارو شکر خدا جای حق نشسته. دستتون درد نکنه مجلسیا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
کدوم شایسته گزینی؟؟؟یه عده باپارتی بازی میان سرکار بعد چند وقت که کار میکنند دولت را مجبور می کنند استخدامشون کنند کاردولتی انگار ارث خانوادگیشونه!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
اگه قانونی هم باشه برا کسانی که می خوان بازنشست بیش از موعد بشن واجبار بر این باشد که خیلی ها هم بیشتر از ۳۰ سال خدمت نکنند .خیلی از مشکل ها برا استخدام سایرین باز می شود.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
دیگه چی ؟ درخواست بدین هرچی دلتون خواست فعلا که توپ تو دست شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
حالا اگر بودجه اش باش و شورای نگهبان تصویب بکند .مقایرباقوانیین کوچک سازی دولت نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سمان هی را رها کنید بررسیکنی تعداد کارکنان دولت را از نظر لیست مشخصات و تعدا واقعی حاضر در محل کار تعدادی را پیدا می‌کنید که جزء کارکنان یک اداره دارند حقوق می گیرند ولی در مجموعه حضور فزیکی از ابتدای استخدام ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
با سلام لطف بفرمایید در باره این خبر فوق که وضعیت استخدام نیروهای قراردادی به بیمانی و رسمی بیگیری بفرمایید که در حدود 10 و 15 سال است که هرسال در فصل بهار تمدید قرارداد کار معین می شویم و هر ساله دو سه برگه امضا می کنینم و می رود برای سال بعد که هرساله می گویند از استخدام بیمانی و رسمی خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
یکجوری حرف بزنین..کارگر بدبخت هم متوجه بشه قراره چ اتفاقی براش بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
بعد از عمری یه خبر خوب دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام بنده کارمند بازنشسته بانکی هستم. فرزندم مدرک کارشناسی دارد و بانک هم تنها کاری که برایم انجام داده این است که فقط مدارک فرزندم را گرفته و هیچ کاری دیگر انجام نداده. و بنده چهار مرحله به جبهه حق علیه باطل بصورت بسیجی اعزام شدم. آیا این رسمش است،. درصورتی که تمام مسئولین و رئیس شعب از بستگان و فرزندان خودشان را جذب کردند که یک روز سابق جبهه را ندارند..لطفا رسیدگی کنید ممنون میشم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
بانک مال پدر بزرگت بوده ؟ چطور جونهای نخبه شغل گیریشون نیاد اما شما با پارتی داری برای فرزندت بدون آزمون شغل ایجاد میکنی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تمام کارکنان خدمات بانکها شرکتی هستند و تماما هم با پارتی وارد شدند و حالا هم که دولت را مجبور به استخدام آپها دارند می کنند ، البته نه تنها بانک تقریبا همجا فقط افراد پارتی دار با دور زدن قانون به این شکل بعدا استخدام میشوند ، همگی هم فاقد صلاحیت و تخصص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
رفتی جهبه حقوقش را گرفتی امتیاز گرفتی منتی سر کسی نداری
رانتخوار را بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
خدا رو شکر که بساط ظلم وواسطه گری جمع شد اونم توسط نیروهای انقلابی وبت شکن‌ ممنون وسپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
پرستار
۱۴:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
خدارو شکر خداروشکر خداوند خیر دنیا و آخرت به همه بانیان و وباعثان تعیین و عملی کردن این طرح مقدس که خیلی از خانواده ها رو خوشحال و امیدوار می‌کنه، عطا فرمایید ..
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۴:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
یا خدا ازمسولین امر که باعث تصویب اون شدند کمال تشکر وقدر دانی داریم ایشالا مجلس نگهبان هم اجازه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
شورای انتصابات از اولش هم بسود رانتخواران بود نه عمومی ملت احتمالا الان هم بسود شما رانتخواران که بدون آزمون جذب شده اید رای خواهند داد و مشکل شما را حل خواهند کرد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تکلیف من تحصیلکرده که پارتی نداشتم بدون آزمون شرکتی جذب بشم تا ۲ سال برای دولت کار کنم چی میشه:؟
Iran (Islamic Republic of)
b352
۱۴:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
دقیقا مشکل خود آزمون استخدامی هستش .پارتی بازی و رابطه بازی تو همین آزمون روزگار مردم را سیاه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
آزمون های استخدامی عموی درج در روزنامه های کثیرالانتشار و شفاف رانتخواری به صفر میل داده بودند ولی شما رانتخواران با لبیگری با نمایندگان مجلس آن را خذف و اکنون دنبال شورای انتصابات برای تبدیل وضعیت هستید
بخشدار یکی از بخش های شهرستان بنده با حدود ۵۵ سال سن از بازار لوازم صوتی تصویری مستقیما وارد فرماپداری شد و بخشدار !!!!!
نه تخصصی ،نه علمی و نه شایستگی فقط و فقط پول هنگفت و خرید کسانی که او را استخدام کردند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
Mohamadrezairanpoor
۱۴:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
آیا این حکم شامل کارکنان فصلی و پیمانکاری شهرداری ها هم میشود؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
من صد بار آزمون دادم از هر ده هزار نفر یکی جذب میشد اونم با سهمیه اما یکسری فقط با پارتی شرکتی وارد دولت شدن حالا میخوان همونها بدون آزمون جذب کنند چون خیلی وقت هست با پارتی داخلن
عجب عدالتی دارین شمااااا
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۴:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
مجلس انقلابی یعنی این که مقابل شرکت‌های پیمان کاری کوتاه نیامد تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
پس از 17 سال کار در مخابرات که همیشه با وعده هایی استخدام همراه بود به بهانه خصوصی بودن به عنوان برده و نیروی شرکتی هستیم در حالی که بر اساس قانون نژادپرستانه خدمات ایثارگران فرزندان تازه مشغول به کار شده انها در شرکت به اصطلاح خصوصی مخابرات جذب رسمی یا قرارداد مستقیم شدند.(با تفاوت حقوقی حداقل دو تا سه برابر بیشتر از شرکتی ها) نتیجه چنین عملکردی در سیستم های اداری کاهش بهره وری و در نهایت نابودی کل سیستم است.
نمیدانیم خصوصی بودن را باور کنیم یا دولتی بودن را.
نمیدانیم اصلاً چیزی به نام دینداری در مسئولین وجود دارد.
برده داری های مدرن را از که یاد گرفته اید؟
تبعیض را از کجای قران تفسیر کرده اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
شماخودت باسفارش کی رفتی سرکار؟؟ آزمون کار قرار دادی هم مگه هست؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
همه بارانت پارتی بدون آزمون وارد شدن و حالا هم جذب میشن
آخرین اخبار