آژانس انرژی اتمی: درحال رایزنی با ایران درباره گزارش اخیر هستیم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از انتشار گزارش ادعایی درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران، اعلام کرد که در حال رایزنی با تهران است.

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد پس از انتشار گزارش ادعایی نشریه بلومبرگ مبنی بر غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم در ایران اعلام کرد: در حال رایزنی با ایران درباره موارد کشف شده در سایت‌های هسته‌ای هستيم.

به گزارش جروزالم پست، این نهاد بین‌المللی در پیامی توییتری نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این مسئله آگاه است و در حال رایزنی با ایران هستیم و نتیجه را هرچه سریعتر به شورای حکام آژانس اطلاع خواهیم داد.»

شب گذشته نشریه بلومبرگ به نقل از دو دیپلمات ارشد مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان تهیه گزارش ۳ ماه خود در ایران، غنی‌سازی ایران را ۸۴ درصد گزارش دادند. این دو دیپلمات ارشد به ادعای آن‌که اقدامات بی‌محابای اتمی ایران می‌تواند به بحران منجر شود، مدعی شدند: «ناظران بین‌المللی انرژی اتمی در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی‌شده را تا حدی کمتر از میزان مورد نیاز برای یک سلاح هسته‌ای شناسایی کردند.».

اما در مقابل «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی با رد ادعای بلومبرگ درباره غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد، عنوان کرده است: «مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.»

با آن‌که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تعهدات خود ذیل برجام و نیز معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) را اجرایی کرده است، اما آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با سیاسی کاری اقدام به ارائه گزارش‌های دو پهلو به منظور استفاده ابزاری آمریکا و متحدانش کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
از نشریه بلومبرگ و دو دیپلمات دروغگو شکایت کنید به جرم شایعه پراکنی . هرچند قاضی هم خودشان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۲:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
از کی تا حالا بلومبرگ مرجع سازمان انرژی اتمی جهانی شده؟ چرا بلومبرگ از محاکمه اسرائیل که قاتل دانشمندان هسته ای ماست به اعتراف خودش چیزی نمیگوید اگر تخصصی در امور اتمی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
رایزنی وتعامل زیر سایه ی تفاهم سازنده ونه
سیاسی کردن گزارش های آژانس
آخرین اخبار