آلمان: انتظاراتمان برای تحویل تانک بیشتر به اوکراین تامین نشد

وزیر دفاع آلمان گفت انتظار داشتیم که پس از موافقت برلین، کشور‌های بیشتری برای دادن تانک‌های لئوپارد به اوکراین پیشقدم شوند.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با سی ان ان گفت که اگرچه برلین انتظار داشت که پس از موافقت آلمان برای دادن تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین، کشور‌های بیشتری در این امر مشارکت کنند، اما با این حال از تعداد کل تانک‌هایی که تاکنون به کی‌یف وعده داده شده است، خوشحال است.

وی افزود: اگرچه واقعا ناامید نبودم، اما می‌توانم بگویم کمی ناامید شده بودم، زیرا صدا‌هایی که قبلا در جلسه گروه تماس دفاعی اوکراین در رامشتاین در این خصوص شنیده بودیم، بلندتر بود. بنابراین، پس از اعلام موافقت خود با ارسال تانک‌ها، انتظار بیشتری داشتم.

پیستوریوس در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به خبرنگار سی ان ان گفت: با تجمیع تانک‌های لئوپارد آلمانی، تانک‌های آبرامز آمریکایی و تانک‌های چلنجر انگلیسی، تعداد زیادی تانک برای کمک به اوکراین در نبردهایش علیه روسیه اهدا خواهد شد. در حال حاضر تعداد زیادی تانک لئوپارد داریم، اما همچنان در حال تولید تعداد بیشتری از این نوع تانک هستیم.

وی با تایید اینکه آلمان قصد دارد تانک‌های لئوپارد ۲ A ۶ را در هفته آخر ماه مارس به اوکراین تحویل دهد، تاکید کرد: تحویل این تانک‌ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت. صنایع دفاعی آلمان و لهستان برای تولید مهمات و قطعات یدکی تانک‌ها و همچنین مکانیزم‌های تعمیر آن‌ها با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

پیستوریوس با اشاره به ناامیدی کشور‌هایی مانند لیتوانی در مورد حمایت از جناح شرقی ناتو، گفت: مقامات ناتو روی این موضوع کار می‌کنند، اما مسلما مدتی به طول خواهد انجامید، زیرا ما باید نیرو‌های خود را بازسازی و زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و منتظر طرح‌های جدید ناتو باشیم.

وی گفت: تهدیدی که ناتو ممکن است در جناح شرقی خود با آن روبه‌رو شود، تنها مختص یک نقطه خاص نیست بلکه این تهدید ممکن است در هر منطقه‌ای به وقوع بپیوندد.وحدتی که در کنفرانس امنیتی مونیخ دیدم، من را نسبت به وضعیت فعلی امیدوار می‌کند.

وزیر دفاع آلمان افزود: آنچه من می‌بینم، یک اتحاد بسیار قوی است. تعهدی مشترک درباره اینکه تا زمانی که نیاز باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد. این موضوع بسیار مهم و سیگنالی حیاتی برای مردم اوکراین است که واقعا با یک مبارزه بسیار تحسین‌برانگیز علیه تجاوز روسیه مبارزه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار