ترتیل‌خوانی بانوان برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

افتتاحیه سی‌و‌نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور جمعی از مسئولین در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد‌.

افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همراه بود که این مراسم با سخنرانی قالیباف پایان یافت.

مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی با حضور محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، مقامات لشکری و کشوری و نماینده کشور‌های اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با ذکر فرازی از مرحوم کلینی در اصول کافی گفت: بعد از نفوذ فلسفه یونانی جهل در مقابل علم مطرح شد. این درحالی است که جهل در مقابل عقل است. کسی که رفتارش مبتنی بر اصول فقه باشد، عقلش کامل است؛ درحالی که جاهل رفتارش مبتنی‌بر فرمان خدا نیست. 

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار یک کتاب یک امت آغاز شد. در مرحله مقدماتی حدود ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در رشته‌های حفظ کل، ترتیل و قرائت حضور داشتند. امسال برای اولین‌بار ترتیل بانوان را در مسابقات بین‌المللی قران کریم داریم. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ویژگی متمایز این دوره از مسابقات پوشش مکتوب مراسمات در فضای مجازی است، افزود: اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی ما را در بهتر برگزار کردن مراسم یاری کردند. 

وی در پایان صحبت‌های خود از متسابقین، داورین و کسانی که در برگزاری مسابقات قرآنی همراه بودند، تشکر کرد.

همچنین قبل از سخنرانی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از حاضرین یک جلد قرآن را به خانه ملت هدیه کرد و رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک مبعث آغاز تحول برای بشریت است. مبعث با نشان دادن زندگی فردی و اجتماعی هدایت همه را در این مسیر قرار داد. 

قالیباف با بیان اینکه جامعه نبوی قفل بسیاری از انحصار‌ها را از جهل، نادانی، بت‌پرستی، اشرافی‌گری، بی‌توجهی به محرومان و ... شکست، افزود: بعثت تکیه به قرآن است تا به عاقبت بخیری رسید. پیامبر عظیم الشان به عنوان آخرین فرستاده حق فرستاده شدند تا پیام الهی را از طریق معجزه قرآن منتقل کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه ما علاوه‌بر حفظ، ترتیل و قرائت قرآن ترویج پیام‌های قرآنی است، افزود: مجالس قرآنی باید بتوانند پیام صلح و دوستی را به جهانیان منتقل کنند. باید وحدت، همدلی، حامی مظلوم بودن  و ... را به دنیا معرفی کنیم و به دنبال توسعه چنین فرهنگی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
اگر بگذارید فیلمش رو هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
کجا؟ نه تو متن درباره تیتر گفتین نه تو عکس
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام مخاطب محترم، در متن خبر قید شده واقع در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده.
آخرین اخبار