مقام آمریکایی: ایران فرصت بازگشت به توافق هسته‌ای را از دست داده است

معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایرانی‌ها فرصت بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای را از دست داده‌اند.

دانیل بنایم، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای ایران مدعی شد ایرانی‌ها فرصت بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای را در سپتامبرگذشته از دست داده اند.

به گزارش الشرق الأوسط، بنایم در خصوص سرنوشت توافق هسته‌ای با ایران و گزینه‌های موجود بار دیگر ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرد و گفت: «تعهد جوبایدن به عدم اجازه به ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای یک امر پابرجا است.»

وی در ادامه ضمن تاکید براینکه ایران فرصت بازگشت سریع به توافق را از دست داده، گفت: این توافق دیگر در دستور کار ما نیست.

اخیرا، دیپلمات ارشد روسیه در وین در تداوم انتقاد از مواضع غرب نسبت به برجام گفت میزان تعهد غرب به از سرگیری اجرای این توافق یک علامت سووال بزرگ است.

سرگئی ریابکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو خاطرنشان کرد: طرفین توافق برجام به‌طور دوره‌ای بر تعهد خود به تفاهمات اساسی مندرج در توافق که با موفقیت به حفظ ثبات و تقویت امنیت منطقه‌ای تا لحظه خروج یک‌جانبه آمریکا از آن کمک کرد، تاکید کرده‌اند.

این درحالیست که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی در اظهاراتی گفته است که جایگزین بهتری برای برجام وجود ندارد و به تلاش‌ها برای از سرگیری اجرای این توافق ادامه می‌دهد.

همچنین سخنگوی او «پیتر استانو» اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی از بروکسل تصریح کرد که اتحادیه اروپا روی جمع‌بندی مذاکرات متمرکز است و هدفش این است که تمام تلاش‌ها را برای یافتن راه حلی به منظور اجرای صد درصدی این توافق انجام دهد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفتگو‌های فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

تجربه نشان داده است که کاخ سفید به رغم ادعای دیپلماسی اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
برجام فدای یه خار تو ایران مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
هیچدام از طرفین صداقت لازم رو ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله حقیقت
۲۱:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام
شما در حد واندازه ای نیستید که برای ایران که تمدن وفرهنگش بر پایه انسانیت ،شجاعت وعزت چندین هزار ساله شکل گرفته تصمیم بگیرید.شما از زمان شکل گیری کشورتان فقط از طریق چپاول وغارت منابع طبیعی کشورهای دیگر و ریختن خون آنها کشورتان را توسعه داده اید ردپای کثیف شما در همه نواحی سیاره زمین پیداست درنتیجه کم فضولی وگستاخی کنید امروز هر کشوری برای خودش هویت واستقلال در عرصه بین المللی دارد هنوز شما منطق روابط بین اللمل یاد نگرفتید وهمانند حیوانات درنده برخورد می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
مطمئنین شما از دست ندادین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
یکی نیست از این آمریکایی های از خود راضی بپرسه: مگه ایران از برجام خارج شده که فرصت بازگشت براش در نظر می گیرید یا اون رو از دست رفته فرض می کنید؟!!! حسب واقع تمام این مذاکرات اخیر برای بازگشت آمریکا به برجام بوده و همه این وارونه جلوه دادن واقعیت از طرف آمریکایی ها هم چیزی رو تغییر نمیده چون همه میدونن که اصل ماجرا چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
جالبه خودشون از ب جام خارج شدند اونوقت ایران رو مقصر میدونن
Iran (Islamic Republic of)
باباپنجعلی
۱۷:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
جهندم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
پس مصوبه مجلس براي اجراي برجام چی شد؟اين همه مردم رو چزوندین الهي خیر نبینین ‌
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
دیوانه
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
امریکا اخلاق ند پرایس را دارد. چنین وانمود میکنند کانه اصلا از برجام خارج نشده اند و هنوز برجام را پاره نکرده و در سطل آشغال نینداخته اند. هر سه روز یک بار برای این که تبلیغات ایجاب کنند مثل دادزن های سر میدان انقلاب یک اظهار نظر آبکی چیزی در مورد برجام از خودشان در میکنند. تا به واسطه تکرار بیش از حد ما مردم و دولت ما همگی باور کنیم که امریکا حق نظر دادن در مورد برجام را دارد. تا فراموشمان بشود که امریکا در برجام خودش خودش را از درجه اعتبار ساقط کرده. اقرار امریکا چون از روی اکراه و اجبار نبوده مثل سند ششدانگ دارای وجاهت تمام عیار قانونی می باشد و قابل استناد است و هرگز از درجه اعتبار تحت هیچ شرایطی ساقط نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا فرصت تسلیم شدن ایران
را از دست داده است.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۳:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
آمریکاییها همین دیروز می گفتن کاری به توافق هسته ای ندارند و تمرکزشان روی اغتشاشات هست. خاک بر سرشون. حیله گر های خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
دانیل به بایدنت بگو که هر ایرانی یک سلاح صلح است و بدانید ما قاتل و کشتار جمعی نمی خواهیم ما از راه قلب ها وارد می شویم نه از راه آتش افروزی و درندگی
شما همان روزی که برخلاف توافق ، بر تحریم ها افزودید و ترامپ برجام را پاره کرد فرصت بازگشت خود را پاره کردید و تنها برای متهم کردن ایران این مدت ادعای مذاکره بی فرجام می کردید، اما مقامات و ملت ایران بیدارند و جهانیان نیز کم کم از خواب بیدار شده اند.
جناب بورل خیلی دیر از خواب بیدار شده اید و با اقدامات ضد بشری شما و کدخدایتان باید بگویید که جایگزین بهتری برای برجام وجود نداشت و اقدامتان مرده متولد خواهد شد.
جناب پیتر استانو و بورل ریاست سازمان بی اراده های بین الملل استعماری، رفع عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا ، در توان شما اگر بود آمریکا را کلا حذف می کردید حال آمریکا نه تنها برجام را دور ریخت ، شما را نیز پاره و دور ریز کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
شما نتونستید دل از دلارهایی که از ایران دزدیده بودید بکنید
راست میگید همین الان مستقیم بریزیدشون بحساب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا همه چیز رو از دست داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
روسیه و چین هم حرف مفت می زنند، اگر راست می گویید ایران را به قبل از برجام و روال عادی برگردانید ما برجام نخواستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
یعنی چی؟
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری !
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۰:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
یاوه نگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
متاسفانه به حرف روسیه فرصت توافق از دست رفت
به همین راحتی دلار داره میشه 50 تومن
سکه شد دو برابر
طلا صد درصد رشد قیمتی داشت
بورس هم که چون سودش به مردم میرسه همیشه سرکوب میکنن
بیچاره مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
مش رجب سوپری سر کوچه ما هم با حرف های صد من یک غاز خودش چون شما مقصر می باشد ، بیچاره مردم که شما البانی تبار مدافعشان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
حرفهاتان سیاه کردن و خوراک فریب اذهان عامه ست و عمل تان هم چیز دیگر! از اولش فقط دارید بازی میکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
شما که جزو عامه نیستید چرا سیاه شده و بازی خوردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
به جهنم.مرگ بر آمریکای دزد و تروریست و دروغگو
آخرین اخبار