گزارش سی ان ان از تکاپوی کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا برای تامین مهمات اوکراین

شبکه سی ان ان در گزارشی از یک کارخانه تسلیحاتی به حجم تولید انواع سلاح در یک روز برای ارسال به اوکراین پرداخت.

آمریکا اعلام کرد برنامه‌ای درازمدت را برای تامین تسلیحات به اوکراین در نظر گرفته است. مقامات این کشور اعلام کرده اند حالا زمان آن فرا رسیده است که به ماوراء آنچه که اوکراین به آن نیاز دارد و از جمله تانک‌های آبرامز، توجه کنند. آمریکا قول تحویل این تانک‌ها را به اوکراین داده است. واشنگتن همچنین به دنبال تامین تسلیحاتی است که با آن‌ها از هرگونه تجاوز دوباره مسکو در آینده جلوگیری کند. در این حال جنگ کنونی اوکراین سبب کاهش ذخایر مهمات آمریکا شده است. این موضوع سبب شده است که شرکت ها‌ی تسلیحاتی آمریکا تولیدات خود را افزایش دهند.

به گزارش سی ان ان، یک شرکت تسلیحاتی در اسکرانتون در ایالت پنسیلوانیا نیاز به تسلیحات جنگی به شدت احساس می‌شود. مقادیر زیادی فلز در اینجا ذوب و به ۱۱ هزار گلوله خمپاره در ماه بدل می‌شود. در این کارخانه فولاد در ۲ هزار درجه سانتیگراد ذوب و قالب ریزی می‌شود. گلوله‌های خمپاره و توپ در اینجا بار‌ها به دقت آزمایش می‌شوند. فرایند در اینجا به پایان نمی‌رسد. این گلوله‌ها برای اینکه مواد منفجره در داخل آن‌ها قرار داده شود به یک کارخانه دیگر منتقل می‌شوند. اوکراین در کمتر از یک هفته تولیدات یک ماهه این کارخانه را مصرف می‌کند. 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اخیرا گفته است میزان مصرف مهمات در اوکراین بسیار بالاتر از میزان تولید ما است.

یک سال جنگ سبب مشکلات زیادی شده است. آمریکا و متحدانش مهمات اوکراین را تامین می‌کنند. پنتاگون به دنبال احداث دوکارخانه جدید تولید مهمات است تا بتواند میزان تولید خود را افزایش دهد.

داگ بوش مقام پنتاگون می گوید: ما نیاز قابل توجهی به مهمات داریم. البته که می‌خواهیم سریعتر عمل کنیم. همه کار خود را انجام می‌دهند. ما به هجده ماه آینده توجه می‌کنیم.

داگ بوش اعلام کرد افزایش تولید مهمات در آمریکا همانند زمان جنگ کره است.

آمریکا در رابطه با گلوله‌های توپخانه ۵ برابر افزایش تولید داشته و هر ماه ۷۰ هزار گلوله توپ تولید شده است. میزان تولید موشک‌های ضد تانک جاولین دو برابر تولید شده است. میزان راکت انداز‌ها هم ۳۰ درصد افزایش تولید داشته است. آمریکا در جنگ با روسیه نیست. اما تولیدات کارخانه‌های آن‌ها بخشی از این جنگ هستند.

سث جونز کارشناس مسائل سیاسی در این خصوص می گوید: بخش صنایع دفاعی ما به طور گسترده شاهد یک دوران آرام است و در یک جنگ قرار ندارد. برای ارزیابی میزان سرمایه گذاری ارتش در این مورد باید بگویم که ارتش چند هفته پیش اعلام کرد ۱.۷ میلیارد دلار بر روی تولید گلوله‌های جدید توپخانه سرمایه گذاری کرده است و تلاش می‌کند این مهمات را به فوریت تولید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
من نمیدونم وسط دعوای آمریکا و روسیه چرا اوکراینیا خودشون رو انداختن وسط خب اگه آمریکا میخواد با روسیه بجنگه سربازای خودشو بفرسته چرا از بقیه مایه میذاره
آخرین اخبار