مکرون: اکنون زمان گفت‌وگو با روسیه نیست

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان این‌که باید حمایت از اوکراین تقویت شود افزود جنگ اوکراین فقط یک جنگ اروپایی نیست، بلکه تمام جهان را درگیر می‌کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در اظهاراتی مدعی شد: «حمله روسیه به اوکراین اثرات فاجعه‌باری در بیش از یک سطح دارد.»

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس‌جمهور فرانسه با بیان این‌که حمله روسیه به اوکراین در ۴ زمینه از جمله «انتظار پایان سریع جنگ» شکست خورده است، گفت: «دومین مظهر شکست روسیه در اوکراین سقوط ذهنیت استعماری است»

به گفته مکرون «استخدام شبه نظامیان واگنر یکی دیگر از شواهد شکست در اوکراین است و چهارمین شکست روسیه در ناتوانی مسکو در بازگرداندن قدرت به جایگاه و حرف خود در جهان است.»

مکرون با این ادعا که «اکنون زمان گفت‌وگو یا مذاکره نیست، زیرا روسیه جنگ را انتخاب کرده و باید با آن مقابله کرد»، افزود: «جهان در مقابله با روسیه به ویژه در زمینه تحریم‌ها وحدت قوی نشان داده است.»

رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: «باید حمایت خود از اوکراین را تقویت کنیم تا بتواند در برابر حملات مقاومت کند و به او اجازه ورود به مذاکرات معتبر را بدهد. ما لایحه‌ای برای افزایش بودجه نظامی خود به اندازه ۴۰۰ میلیارد یورو ارائه کردیم.»

مکرون همچنین مدعی شد: «اگر فرانسه می‌خواهد از اروپا دفاع کند، باید ظرفیت دفاعی خود را تقویت کند و تولید تسلیحات را افزایش دهد. من خواستار گفت‌وگو با شرکا برای تقویت بازدارندگی فرانسه و اروپا هستم. نقش ژئوپلیتیک اروپا باید تقویت شود و مورد مذاکره قرار گیرد.»

رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد: «این جنگ در اوکراین فقط یک جنگ اروپایی نیست، بلکه تمام جهان را درگیر می‌کند. ما باید به اروپای وسیع‌تری فکر کنیم و تقویت سیستم امنیتی سیاسی را آغاز کرده‌ایم.»

مکرون با بیان این‌که فرانسه برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده است، مدعی شد: «روسیه امروز نه تنها در اوکراین، بلکه در قفقاز، خاورمیانه و آفریقا از طریق واگنر یک نیروی آشوب‌طلب است.»

رئیس‌جمهور فرانسه افزود: «ما باید حمایت خود را از اوکراین برای حرکت به سمت مذاکرات معتبر تشدید کنیم. همچنین باید برای یک تهدید در فضا‌های دیگر مانند امنیت سایبری آماده شویم. اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و گروه ۲۷ باید بیشتر در زمینه دفاع سرمایه‌گذاری کنند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
وصیتنامه بنویس. گفتگو معنایش را از دست داده.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
وصیتنامه بنویس. گفتگو معنایش را از دست داده.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
خدو بر ناصیه ات مکرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
کشورش نمی تونه اداره کنه
آخرین اخبار