رئیس سازمان غذا و دارو:

آمریکا نظام سلامت ایران را تحریم کرده است

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی در تامین برخی اقلام دارویی اهتمام و همراهی داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: سازمان ملل متحد و بهداشت جهانی در تامین برخی اقلام دارویی اهتمام و همراهی داشته باشد چرا که آمریکا و برخی قدرت‌های غربی از ارسال اقلام دارویی به ایران جلوگیری می‌کنند.

سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو  در نشست مشترک دکتر احمد المنظری، مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با معاونان بهداشت، درمان و آموزش و مدیران سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت، به طرح دارویار اشاره و اظهار کرد: طرح دارویار مخفف یارانه دارو است که در ۲۳ تیرماه به دستور مقام عالی وزارت اجرا شد.

وی به تاثیر طرح دارویار در جلوگیری از قاچاق دارو اشاره کرد و افزود: حدود ۵ هزار میلیارد تومان از دارو‌های ما به صورت قاچاق معکوس از زنجیره خارج میشدند و سبب ایجاد اختلاف منابع شده بود.

محمدی بیان کرد: ارز ترجیحی سبب شده بود تابه جای حمایت از داروسازان داخلی، شاهد کاهش ۷۵ درصدی صادرات دارو باشیم چرا که یکی از چالش‌های اصلی ما انتقال ارز به مقاصد صادراتی است.

رئیس سازمان غذا و دارو اصافه کرد: در طرح دارویار عین یارانه‌ای که برای اختصاص ارز ترجیحی قرار داده بودیم را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار دادیم تا نوسانات قیمت دارو‌ها را از طریق بیمه پوشش دهیم. این طرح نه تنها پرداخت از جیب را افزایش نداد بلکه در برخی اقلام دارویی شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم نیز هستیم.

وی همچنین با اشاره به حضور اتباع خارجی به ویژه اتباع خارجی افغانستانی، پاکستانی و عراقی در ایران اشاره کرد و از سازمان بهداشت جهانی خواست که در زمینه تامین دارو و خدمات درمانی به اتباع موجود در ایران همراهی و همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت با بیان اینکه آمریکا نظام سلامت ایران را تحریم کرده است، گفت: سازمان ملل متحد و بهداشت جهانی در تامین برخی اقلام دارویی اهتمام و همراهی داشته باشد چرا که آمریکا و برخی قدرت‌های غربی از ارسال اقلام دارویی به ایران جلوگیری می‌کنند.

محمدی یادآور شد: اکثر دارو‌هایی که ایران درخواست واردات آن‌ها را دارد مربوط به بیماران سرطانی است و انتظار است سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تامین و انتقال آن در قالب کمک بشر دوستانه همراهی کند.

گفتنی است، نشست مشترک احمد المنظری، مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و معاونان بهداشت، درمان و آموزش وزارت بهداشت در حاشیه اختتامیه اولین اجلاس مدیران انتقال خون کشور‌های عضو گروه پنج (G۵) در تهران و بیست و پنجمین نشست کارشناسان ارشد کشور‌های عضو گروه ۵ در حوزه سلامت برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار