کاهش موج شیوع کرونا و آنفلوانزا در کرمانشاه

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین اخبار دریافتی، موج شیوع کرونا و آنفلوانزا در کرمانشاه رو به کاهش است.

محمد رضا نادری رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: موج شیوع کرونا و آنفلوانزا در کرمانشاه رو به کاهش است هرچند که سرمای اخیر و عدم رعایت نکات بهداشتی توسط عده‌ای سبب افزایش موارد انتقال این بیماری‌ها شد.

وی افزود: در حال حاضر از میزان شیوع بیماری‌های مذکور در مدارس کاسته شده است.

نادری درباره وضعیت استقبال مردم از انجام واکسیناسیون، تصریح کرد: در سه پایگاه بهداشتی فرهنگیان، حاج منصوبی و وحدت انجام واکسیناسیون در نوبت عصر فعال است با این حال استقبال مردم بسیار کم است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز انجام واکسیناسیون در نوبت عصر همچنان ادامه دارد.

نادری درباره وضعیت تأمین دارو، افزود: دارو‌های آنفلوانزا و کرونا به میزان کافی در مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه موجود است و در اختیار بیمارستان‌های محمد کرمانشاهی و امام رضا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا و کرونا به رفتار جمعی مردم و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد، افزود: در نوع جدید کرونا شدت واگیر بیشتر، اما عوارض کمتر است.

به گفته نادری کرونا اکنون خود را با علائمی، چون گلودرد و خارش گلو و اسهال و استفراغ در کودکان خود را نشان می‌دهد و نسبت به امیکرون تغییر چندانی نداشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: در نامگذاری وزارت بهداشت و درمان ابتدا واژه بهداشت ذکر شده که بر ضرورت رعایت بهداشت با تاکید بر رعایت اصل پیشگیری فردی و جمعی دلالت دارد.

نادری خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی نیازمند همت جمعی است برهمین اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده، اتوبوس و مدارس بسیار حائز اهمیت است با این حال درصد استفاده از ماسک بسیار کاهش یافته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.