امیرعبداللهیان:

توافقات خوبی میان روسای جمهور ایران و چین حاصل شده است

وزیر امور خارجه درباره توافق میان روسای جمهور ایران و چین گفت: با توافق‌های به عمل آمده شاهد توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها میان دو کشور هستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که به همراه تیم اقتصادی آیت‌الله رئیسی در پکن به سر می‌برد، در گفت‌وگویی درباره دستاورد‌های این سفر اظهار کرد: فرصت دیدار و گفت‌گو‌های روز گذشته آقای شیی رئیس جمهور چین و آیت‌الله رئیسی کمک کرد که به طور کامل یک بار ابعاد متنوع همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و چین در سطح سران دو کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: توافقات بسیار خوبی در خصوص رفع موانع برای اجرای کامل این برنامه میان دو رئیس جمهور حاصل شد. خوشبختانه وزرای ذیربط و به ویژه تیم اقتصادی دو دولت هم حضور داشتند.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: ما خیلی خوشبین هستیم که در چارچوب این گفتگو‌هایی که انجام شد و توافقاتی که به عمل آمد، شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، فرهنگی، علمی، فناوری و صنعتی میان دو کشور باشیم.

 در جریان سفر سه روزه آیت الله رئیسی به پکن که با هدف اجرایی شدن برنامه جامع مشترک ۲۵ ساله ایران و چین و به دعوت رئیس جمهور چین انجام شده است، ۲۰ سند همکاری میان دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل و ترانزیت به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار