فرانسه و ایتالیا سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین را تأمین می‌کنند

فرانسه و ایتالیا سیستم‌های دفاع هوایی جدید کی‌یف را تأمین می‌کنند و نروژ نیز ۷.۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین خواهد فرستاد.

در ادامه کمک‌های تسلیحاتی و مالی غرب از اوکراین برای توانایی رویارویی با روسیه، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرده است که فرانسه و ایتالیا سیستم‌های دفاع هوایی جدید اوکراین را تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری روسی راشاتودی، علاوه بر این نروژ نیز ۷.۵ میلیارد دلار دیگر کمک‌های نظامی به کی‌یف در طول ۵ سال ارائه می‌کند.

همزمان «بیورن آریلد گرام» وزیر دفاع نروژ امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این کشور اسکاندیناوی ۸ تانک لئوپارد-۲ و ۴ خودروی زرهی پشتیبانی را به اوکراین می‌فرستد.

گرام گفت که این تصمیم پس از گفت‌وگو با سایر کشور‌های اروپایی گرفته شده است و هدف آن کمک به اوکراین در نزدیک شدن به «مرحله حساس» در جنگ با روسیه است.

این در حالی است که سیل گسترده تسلیحات غربی به اوکراین باعث تقویت کی‌یف به منظور آغاز عملیات تهاجمی علیه روسیه در مناطق شرقی این کشور شده است. مسکو در عین حال که نسبت به این موضوع به غرب هشدار داده است، از آمادگی ارتش خود برای مقابله با اوکراین خبر می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اوکراینی = سرباز شیطان بزرگ
آخرین اخبار