با شعار با «پنجره‌ای یکتا رو به عدالت آموزشی»

مدرسه کنکور ایران از ۲۹ بهمن ماه کار خود را آغاز می‌کند

مدرسه کنکور ایران با شعار پنجره‌ای یکتا رو به عدالت آموزشی از بیست و نهم بهمن پخش خود را از شبکه آموزش آغاز خواهد کرد.

نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی «مدرسه کنکور ایران» با حضور علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما و عوامل این برنامه برگزار شد.

سهراب ابوذرخانی فرد تهیه کننده مدرسه کنکور ایران گفت: هدف ما از طرح و پخش این برنامه این است که دانش آموزانی که به دلایل مختلف تا الان نتوانستند درس بخوانند از امروز تا زمان برگزاری کنکور دوم بتوانند دروس را مرور کنند و آماده شوند.

وی افزود: از بهترین دبیران کشور دعوت کردیم تا فعلا در سه رشته انسانی تجربی و ریاضی دروس را ارائه دهند. شیوه هم این گونه است که حدود یک ربع تدریس داریم و بعد در یک فرصت کوتاه حدودا یک دقیقه‌ای است آن بخش را خواهیم زد. بعد از آن مجددا یک ربع تدریس خواهیم داشت. در نهایت با استفاده از سبک لایتبرد که در آن ارتباط چشمی دانش آموز و مدرس مهم است در سه یا چهار دقیقه نکات مهم را مرور می‌شود. برای سهولت دانش آموزان تمام جزوه‌ها در برنامه‌های مختلف در یک سامانه کیو آرکد تعبیه شده تا به راحتی بتواند استفاده کنند.

این تهیه کننده اظهار کرد: مدرسه کنکور ایران با شعار پنجره‌ای یکتا رو به عدالت آموزشی از بیست و نهم بهمن پخش خود را از شبکه آموزش آغاز خواهد کرد. ساعت پخش آن از ساعت پنج بعداز ظهر تا هشت شب و تکرار آن از پنج صبح تا هشت صبح روز بعد خواهد بود.

وی عنوان کرد: بیش از پنجاه درصد از برنامه ضبط و آماده شده است و دبیرانی را استفاده کردیم که در بهترین و بزرگترین آموزشگاه‌های کشور تدریس می‌کنند. البته ما دنبال نام‌ها نبودیم بلکه دنبال افرادی بودیم که بتوانند مشکل دانش آموزان را حل کنند. از ۲۹ بهمن روزی سه ساعت (برای هر کدام از رشته‌ها یک ساعت) تا آخر اردیبهشت ماه این برنامه را پخش خواهیم کرد. یعنی ۱۳ هفته پخش خواهیم داشت. از اول خرداد یک برنامه جامع در قالب همین مدرسه کنکور برای امتحانات نهایی خواهیم داشت و در نهایت در هفته اول تیر ماه برنامه‌های جمع بندی را خواهیم داشت.

علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما گفت: در کشور ما، فقدان عدالت آموزشی یک درد ملموس و غیرقابل انکار است. ما در کشوری هستیم که عدالت از ارمان‌ها و ارکان آن است و یکی از جنبه‌های مهم عدالت هم عدالت آموزشی است. رهبر معظم انقلاب همواره بر این موضوع تاکید داشته اند و حتی به صورت مشخص فرمودند که آن دانش آموزی که در دور افتاده‌ترین شهر کشور درس می‌خواند باید مثل دانش‌آموز مناطق مرفه پایتخت از «نصیب آموزشی برابر» بهره‌مند شود.

او افزود: می‌دانید ما در کشوری زندگی می‌کنیم که کنکور دادن هزینه‌های هنگفت دارد. وزیر آموزش و پرورش می‌گوید در سال ۵۰ هزار میلیارد تومان از کنکور سرمایه بدست می‌آید و این در حالی است که فقط ۱ درصد از پذیرفتگان، دانش آموزان مدارس دولتی هستند.

مدیر شبکه آموزش درباره بودجه این برنامه تلویزیونی نیز گفت: ما از بهترین مدرسان و معلمان بهره خواهیم برد و نخواستیم که کیفیت فدای مسائلی همچون بودجه شود. بخشی از بودجه این برنامه توسط بنیاد احسان ستاد فرمان امام (ره) تأمین می‌شود و بخش دیگر ان نیز توسط خود سازمان صداو سیما تامین خواهد شد.

وی افزود: با بهترین معلمان قرارداد بستیم و این قرارداد‌ها طوری تنظیم شده که نتوانند شیطنت کنند. یعنی در واقع نکته‌ای نباشد معلم دیگر در آموزشگاه خصوصی به دانش‌آموز ارائه دهد و این‌ها آن نکته را داشته باشند و در قالبِ مدرسه تلویزیونی ارائه ندهند! از طرفی الان می‌گویم همه مدرسه تلویزیونی کنکور رایگان است پای حرفم می‌ایستم و نخواهم گذاشت با راه افتادن این جریان، بیایند مثلاً از ستاره مربعِ خاصی و یا کدِ خاصی استفاده کنند که پول از جیب بیننده تلویزیون بیرون بیاید. اینجا همه‌چیز رایگان است.

مدیر مدرسه تلویزیونی ایران گفت: امکانی وجود دارد که هر که ست آپ باکس و تلویزیون فلش خور داشته باشد می‌تواند بدون اینترنت به صورت رایگان با اتصال فلش به تلویزیون جزوه‌های مکمل بگیرد. هر کاری که حتی یک هزار تومان از مردم دریافت کند برای ما خط قرمز است و اگر در توانمان بود برای مناطق محروم خودمان جزوات را پرینت می‌کردیم و برایشان می‌فرستادیم. حتی در جریانیم که عده‌ای به تلویزیون دسترسی ندارند، قصد داریم یک پویش راه اندازی کنیم که برای هر محله یک تلویزیون توسط خیرین تهیه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار