برگزاری ۱۳ دوره آموزش همگانی هلال احمر در بیرجند

ئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند گفت: طی ایام الله دهه فجر ۱۳ دوره آموزش همگانی و پایه جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان بیرجند برگزار شد و هزار و ۶۲۰ نفر آموزش‌های ارائه شده را فرا گرفتند.

ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند بر لزوم توسعه بستر آموزش همگانی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: آماده کردن جامعه برای مواجه با حوادث و بحران‌ها مهمترین رکن آموزش همگانی است.

او با بیان اینکه ارائه آموزش‌های هلال احمر به اقشار مختلف جامعه همواره مورد توجه قرار دارد، گفت: طی ایام الله دهه فجر ۱۳ دوره آموزش همگانی و پایه جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان برگزار شد و هزار و ۶۲۰ نفر آموزش‌های ارائه شده را فرا گرفتند.

ذاکریان ارتقای سطح آمادگی افراد در مواجهه با سوانح، حوادث و بلایای طبیعی را از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست و گفت: از مجموع افراد آموزش دیده، ۱۷۰ نفر دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه، مهارت‌های داوطلبی، آمادگی در برابر مخاطرات. ۵۵۰ نفر دوره آمادگی در برابر مخاطرات در پادگان محمد رسول الله و ۹۰۰ معتکف هم در مساجد شهرستان بیرجند آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند بیان کرد: به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی پایه در صورت قبولی و موفقیت در آزمون، گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

او از برگزاری دوره آموزشی «تخصصی پایه مخابرات و ارتباطات رادیویی» ویژه آقایان در بیرجند خبر داد و افزود: این دوره در راستای ارتقای دانش و مهارت‌های امدادگران با حضور ۳۰ نفر از نجات گران جمعیت هلال احمر برگزار شد.

ذاکریان ادامه داد: مهارت آموزی و آشنایی و تسلط نجات گران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری سطح شهرستان با اصول اولیه ارتباطات و اصطلاحات اولیه ارتباطات رادیویی و تجهیزات مربوطه و افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با بیسیم‌های HF، VHF، UHF از جمله اهداف برگزاری این دوره بوده است.

بنا به گفته رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند، آشنایی نجات گران با اصول اولیه مکالمه و نحوه گفتگو با بیسیم و تشخیص محیط‌های مختلف ارتباطی و موانع ارتباط از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.