کشت ۱۰ میلیون اصله نهال در استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشت ۱۰ میلیون اصله نهال در یک سال آینده در این استان خبر داد.

محمود قلی زاده گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم استان از این تعداد کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال تا یک سال و ۴۰ میلیون اصله نهال تا چهار سال آینده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل می گوید: این طرح در چهارچوب مشارکت‌های مردمی در ایجاد و توسعه فضای سبز و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب زراعت چوب در استان قابل اجرا بوده و تحقق آن نیازمند همت و اراده جمعی است.

به گفته او، با توجه به گسترش صنایع آلاینده در کشور و افزایش آلودگی هوا، درختکاری و جنگل‌کاری مناطق مختلف بر اساس سیاست‌های کنوانسیون مبارزه با بیابانزایی در اولویت قرار گرفته که در مرحله اول نیاز است جهت اجرای این طرح، پویش مردمی در استان ایجاد شود.

قلی زاده با تشریح رویکردهای اصلی این طرح گفت: یکی از رویکردهای اصلی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور، مبارزه با آلودگی هوا، مقابله با بیابان‌زایی، جلوگیری از فرسایش خاک و روان‌آب‌ها و کاهش کربن و تولید اکسیژن است ضمن اینکه توسعه فضای سبز هم در قالب این طرح مد نظر قرار گرفته است.

او با بیان اینکه طرح مردمی درختکاری نوعی آبخیزداری زنده است، می گوید: رویکرد دیگر این طرح تامین نهاده‌ها بویژه نیازمندی‌های صنایع سلولزی و افزایش کشت صنوبر در مناطق می‌باشد که با اجرای عملیات بیولوژیکی و توسعه جنگل کاری در استان می‌توان سرانه فضای سبز در استان را افزایش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.