نوید معاون راهداری کشور برای اختصاص تعدادی ماشین‌آلات به چهارمحال و بختیاری

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: دولت این مجوز را به سازمان راهداری داده است که برای رفع کمبود‌های موجود ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری بدون معافیت کمرگی خریداری کند.

خداداد مقبلی روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کشور ۲۰ سال است که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و همین موضوع سبب شده تا در طول این سال‌ها برای تامین تجهیزات و امکانات راهداری با مشکل جدی روبرو شویم.

وی ادامه داد: کمبود‌های موجود سبب شد تا سال گذشته طرحی در مجلس مصوب شد که در قالب آن به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده که ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه با عمر زیر ۵ سال با معافیت گمرکی تامین کند که تعدادی از این ماشین آلات در سالجاری و مابقی در سال آینده خریداری و متناسب با ضرایب موجود به استان‌ها تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


مقبلی اضافه کرد: دولت این مجوز را به سازمان راهداری داده است که برای رفع کمبود‌های موجود ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری بدون معافیت کمرگی خریداری کند که بخشی از این تجهیزات به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می‌کند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، کمبود اعتبارات را چالشی برای نگهداری راه‌ها دانست و گفت: برای نگهداری جاده‎ها باید تجهیزات به روز باشد، اما واقعیت اینست که هزینه تعمیر این دستگاه‌ها بالا رفته و اعتباری که برای سرویس آن اختصاص یافته بسیار اندک است.

مقبلی با اشاره به وجود ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی در کشور، اظهار داشت: برای نگهداری آن ۹۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که سهم هر استان حدود ۲ میلیاد و ۷۰۰ میلیون تومان است در حالیکه برآورد‌ها حاکی از آنست که برای نگهداری راه‌های روستایی و فرعی کشور سالانه به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: با همین امکانات و تجهیزات محدود راهداران به طور شبانه روزی کار می‌کنند و امید است بتوان شرایط استخدامی این نیرو‌های خدوم را با سازمان استخدامی و سازمان برنامه و بودجه حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخخخ بزک نمیر بهار میاد !!!!
نیاز استان پیش از این وضعیت بود و حالا نیاز استانه
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۸:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
در زاگرس مرکزی و بختیاری باید بفکر قطب‌های تولید ماشین‌آلات سنگین و راهسازی و ملی بود
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۸:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
در زاگرس مرکزی و بختیاری باید بفکر قطب‌های تولید ماشین‌آلات سنگین و راهسازی و ملی بود
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۸:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
چهارمحال و بختیاری با ظرفیتهای فراوان و نیروی کار و انرژی فراوان میباید به قطب تولید ماشین آلات راهسازی و سنگین کشور تبدیل شود و این ظرفیت بالقوه را دارد که از قطب‌های خوب کشورمان و بی نیازی کشورمان در این زمینه شود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
چهارمحال و بختیاری استانی کوهستانی و صعب العبور در دل زاگرس مرکزی و رشته کوهها و قلل بلند زاگرس و سرچشمه رودهای ملی و راههای ترانزیتی مرکز به بنادر جنوبغرب کشورمان و منابع انرژی است
نیاز این استان به راهداری های مجهز و با امکانات و تجهیزات و ماشین آلات سنگین فراوان و به تعداد کافی و پاسگاههای امداد و نجات هوایی و فاصله کم اورژانسهای جاده ایی از هم ضروری و حیاتی است و مسولان استان و کشور و وزارت کشور بفکر باشند مخصوصا شهرستان ملی کوهرنگ سرچشمه رودهای بزرگ ملی کشورمان ایران کارون و زاینده رود و دز و جاده ترانزیتی کوهرنگ اندیکا و ...
آخرین اخبار