کشف ۱۰۰ میلیارد اموال مسروقه از سارقان در حرکت

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از سارقان در حرکت خبر داد.

مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل به طور سریالی در سطح حوزه استحفاظی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با توجه به مشابه بودن شیوه و شگرد سارقان در اکثر شهرستان ها، کارگروه ویژه تخصصی در پلیس آگاهی این فرماندهی تشکیل شد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، سارقان که از افراد غیر بومی بودند پس از ورود به داخل استان با استفاده از پلاک‌های جعلی و سرقتی روی خودرو‌های دنا پلاس، رانا، تیگو ۵ و تیگو ۷ اقدام به سرقت کردند.

او افزود: سارقان معمولاً در ساعات پایانی روز و به محض تاریک شدن هوا با اطمینان از خالی بودن منازل شهروندان با تخریب درب ورودی، اقدام به سرقت طلا، اشیاء قیمتی و وجوه نقد می‌کردند.

سردار میرزایی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با شناسایی سارقان در شهرستان چالوس با هماهنگی قضائی و همکاری اطلاعاتی و عملیاتی فرماندهی انتظامی آن شهرستان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، ۴ متهم از اعضای باند سرقت را که با یک دستگاه خودرو تیگو در محور کندوان در حال تردد بودند، دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در این عملیات یکی از سارقان که با سلاح کلت اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده بود، با رعایت قانون به کارگیری سلاح توسط پلیس زمین گیر شد، افزود: ماموران در بازرسی از خودروی سارقان مقادیر قابل توجهی طلاجات مسروقه، پلاک‌های جعلی و سرقتی، آلات و ادوات جرم را نیز کشف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: سارقان در تحقیقات پلیس تاکنون به ۲۵ فقره سرقت منزل اعتراف کردند که برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار میرزایی از تحویل اموال مسروقه با هماهنگی قضائی به مال باختگان خبر داد و افزود: رسیدگی به پرونده تا شناسایی همه مال باختگان کماکان در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.