حمایت عربستان از کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه

وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب گفت که کشورش از انتقال کمک‌های بشردوستانه برای ملت سوریه حمایت می‌کند.

فیصل بن فرحان گفت: فاجعه زمین لرزه مستلزم پاسخ مناسب همه کشور‌ها به آن است.

به گزارش العربیه، وزیر امورخارجه عربستان که به مرکز اتحادیه اروپا در بروکسل رفته است، همچنین گفت: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به تمام مناطق سوریه همکاری کنند.

وزیر امورخارجه عربستان گفت: تا جایی که در توان داریم برای رسیدن کمک‌ها به تمام مناطق در داخل سوریه تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که براساس آنچه که در جلسه دوم با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بحث و گفتگو شد، کمک‌ها به سوریه ارائه شود.

از سوی دیگر، بورل مدعی شد که تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا علیه حکومت سوریه، حمایت بشردوستانه و کمک‌های غذایی و تجهیزات پزشکی به این کشور را تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد: تحریم‌های تحمیلی تنها حکومت سوریه و هواداران آن را شامل می‌شود و اتحادیه اروپا مدت‌هاست که در کنار ملت سوریه ایستاده و از جمله نخستین نهاد‌هایی بوده که به این ملت کمک کرده است. از هیچ کوششی برای حمایت از مناطق زلزله زده سوریه دریغ نخواهیم کرد و کمک‌های بیشتری [به این مناطق]ارائه می‌کنیم.

عربستان همچنین از ورود نخستین کاروان کمک‌های این کشور به شهر جندیرس در شمال غرب سوریه خبر داد، منطقه‌ای که محل سکونت گروه‌های مسلح مخالف دولت مرکزی سوریه است.

سخنان بن فرحان درحالی مطرح شده است که رئیس سازمان هواپیمایی سوریه شنبه شب از موافقت کشورش با فرود هواپیمای حامل کمک‌های عربستان در دمشق خبر داده است.

باسم منصور گفت که هلال احمر عربستان اجازه فرود هواپیمای کمک‌ها در فرودگاه دمشق را درخواست کرد که با آن موافقت شد.از این کمک‌ها شاید بتوان به عنوان آماده سازی عربستان برای ازسرگیری تدریجی روابط با سوریه تعبیر کرد.

با شروع بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱)، عربستان و شماری دیگر از کشور‌های عربی در صف حامیان اصلی گروه‌های مخالف اسد قرار گرفت و در‌های سفارتخانه‌های خود را در دمشق بستند و روابط خود را با سوریه قطع کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۷:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ققققققیافه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مطمئن هستید؟؟؟
آخرین اخبار