پیشنهاد میزبانی از اعضای فرهنگی اکو به اصفهان

رئیس موسسه فرهنگی اکو به شهردار اصفهان پیشنهاد کرد: اصفهان از اعضای موسسه فرهنگی اکو و کشور‌های عضو میزبانی کند.

مرادجان بوری‌بایف رئیس موسسه فرهنگی اکو در دیدار با علی قاسم زاده شهردار اصفهان گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهر اصفهان، می‌توان همکاری‌های مشترک بیشتر را طراحی و اجرا کرد و با میزبانی اصفهان از اعضای موسسه فرهنگی اکو و کشور‌های عضو آن فرصت مغتنمی برای تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و امکانات اصفهان به مردم جهان را به دست آورد.
او افزود: طراحی تور‌های گردشگری اصفهان ویژه دیپلمات‌ها فراتر از اعضای اکو توسط شهرداری، از دیگر پیشنهادهاست.


رئیس موسسه فرهنگی اکو ادامه داد: پیشنهاد دیگر در زمینه همکاری مشترک موسسه فرهنگی اکو با شهرداری اصفهان این است که بخشی خاص را در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان برای کشور‌های عضو اکو قائل شویم و زمینه مشارکت کشور‌های عضو اکو را در این جشنواره فراهم کنیم.

بوری‌بایف با بیان اینکه امکانات و تجهیزات موسسه فرهنگی اکو می‌تواند در اختیار شهرداری اصفهان باشد گفت: شناخت درست از فرهنگ و تبلیغ بیشتر برای اصفهان زمینه همکاری مشترک با موسسه فرهنگی اکو را ایجاد می‌کند و این موسسه آماده است در جهت شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های زیبای شهر اصفهان به دیپلمات‌ها و کشور‌های عضو اکو گام بردارد.

او با بیان اینکه امروزه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در منطقه و میان کشور‌های عضو اکو حاکم است، تصریح کرد: ۱۰ کشور عضو اکو هستند، اما فقط پنج کشور در موسسه فرهنگی اکو عضویت دارند و فعالانه در عرصه‌های مختلف فرهنگی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.


رئیس موسسه فرهنگی اکو اضافه کرد: رسالت خطیر موسسه فرهنگی اکو، تقویت روابط فرهنگی میان کشورها، حفظ و حراست از میراث‌های فرهنگی کشور‌های عضو و احیا و شناخت فرهنگ‌هاست؛ بنابراین تلاش داریم همیشه با تکیه بر قوانین کشور‌ها فعالیت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.