افزایش ۳۳ درصدی درآمد مالیاتی کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت : در بودجه ۱۴۰۲ درآمد مالیاتی استان کرمانشاه ۳۳ درصد افزایش یافته و این در حالی است که این درآمد برای کشور ۴۴ درصد افزایش یافته است.

حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در دوم بهمن ماه کلیات بودجه ۱۴۰۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید گفت : بودجه ۱۴۰۲ کل کشور بیش از ۵۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که شامل بودجه عمومی دولت و شرکت‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه از ۵۱۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹۸۴ هزار میلیارد تومان بودجه دولت خواهد بود و منابع دولت از طریق درآمد‌ها و مالیات‌ها است عنوان کرد: درآمد‌های کشور در سطح ملی معادل ۹۸۷ هزار میلیارد تومان است و درآمد‌های استان با ۳۳ درصد افزایش از ۲۶۳۰ میلیارد تومان امسال به ۳۴۹۷ میلیارد تومان افزایش یافته است و در واقع مالیات‌هایی که باید وصول شود ۳۳ درصد افزایش یافته است.

نوروزی گفت: با این افزایش نرخ مالیات افزایش نمی‌یابد بلکه پایه‌هایی که شناسایی نشده یا فرار مالیاتی داشته‌اند مورد توجه قرار می‌گیرند، زیرا در بودجه ۱۴۰۲ در زمینه وصول مالیات باید ۳۳ درصد رشد داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان وصول مطالبات برای کشور ۴۴ درصد و برای استان کرمانشاه ۳۳ درصد افزایش یافته، این ظرفیت مهمی برای استان است، زیرا در قانون بودجه ردیفی با عنوان مازاد درآمد‌های استانی وجود دارد و، چون درآمد‌های ما کمتر از کشور است چنانچه بتوانیم مالیات را بیشتر از ۳۳ درصد وصول کنیم اضافه وصولی در قالب مازاد درآمد‌ها به استان برمی‌گردد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار