آزار جنسی گسترده هزاران کودک توسط کشیشان فاسد در پرتغال

تحقیقات نشان می‌دهد هزاران کودک در پرتغال مورد تعرض جنسی کشیشان فاسد قرار گرفته اند.

تاریخ کلیسای کاتولیک پر از تیرگی‌هایی است که گذشت زمان ابعاد فاجعه بار آن را بیشتر نمایان می‌کند. پس از رسوایی‌های مربوط به کلیسای کاتولیک در کانادا، استرالیا و دیگر کشور‌های غربی، اکنون ابعاد جدیدی از تجاوزات گسترده جنسی به هزاران کودک در پرتغال برملا شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات جدیدی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد بیش از ۴ هزار و ۸۱۵ کودک طی ۷۰ سال گذشته از سوی اعضای کلیسای کاتولیک که بیشتر آن‌ها کشیش بودند مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند.

کمیسیون تحقیق درباره این تعرضات جنسی می‌گوید حجم فاجعه بار تجاوزات جنسی بسیار گسترده است و آنچه ما اکنون کشف کرده ایم تنها نوک کوه یخی است که بر روی آب شناور است.

پدرو استرچت، رئیس کمیسیون تحقیقات و پزشک کودکان با تاسف عمیق نسبت به آنچه برای کودکان بی گناه رخ داده است، به رسانه‌ها گفت: ما احترام قلبی خود را به قربانیان این سوء استفاده جنسی ابراز می‌داریم. حقیقت این ماجرا بیشتر از آمار‌های ارائه شده است.

او در ادامه افزود: ما در تحقیقات خود دریافتیم از سال ۱۹۵۰ میلادی، بیش از ۴ هزار و ۸۱۵ کودک از سوی اعضای کلیسای کاتولیک مورد تعرض قرار گرفته اند. این تعداد به طور قطع تنها آمار اندکی از شمار بسیار زیاد افرادی است که مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند.

تحقیقات نشان می‌دهد ۷۷ درصد متجاوزان کلیسای کاتولیک، کشیشان بوده اند و بیشتر کودکان قربانی نیز پسر بوده اند. این کودکان به طور گسترده در مدارس کاتولیک، کلیساها، خانه کشیشان، اماکن مربوط به اعتراف به گناهان، و دیگر موقعیت‌های مکانی مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند.

همچنین محبوب‌ترین کودکان در میان کشیشان فاسد، کودکان ۱۰ تا ۱۴ سال بوده اند. با این حال، حتی در یک مورد یک نوزاد دو ساله مورد تعرض جنسی این کشیشان فاسد قرار گرفته بود.

انتشار این گزارش باعث افزایش خشم در میان مردم پرتغال شده است. کلیسای کاتولیک براساس باور‌هایی که دارد مخالف ازدواج کشیشان است. همین موضوع باعث انحراف جنسی گسترده کشیشان و تمایل آن‌ها به کودک آزاری شده است به طوری که اکنون کشیشان در غرب همانند بمب ساعتی برای کودکان معصوم به حساب می‌آیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کثافتهای پست فطرت. فقط ادعای انسانیت و تمدن دارند. از خوک کثیف تر و پست ترند. حرام زاده ها. کشیشهای کثیف، ازدواجی که خداوند حلال فرموده و دستور داده را بر خود حرام می‌کنند و آنگاه به کثافتکاری که پست ترین حیوانات نیز از آن روی گردان هستند مشغول می‌شوند.
آخرین اخبار