رئیس‌جمهور جدید قبرس انتخاب شد

وزیرخارجه پیشین قبرس در انتخابات این کشور با کسب ۵۲ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور جدید انتخاب شد.

«نیکوس کریستودولیدس» وزیرخارجه پیشین قبرس، در انتخابات این کشور به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور منصوب شد، او حدود ۵۲ درصد آرا را کسب کرد.

به گزارش گاردین، کریستودولیدس ۴۹ ساله و حامی اتحاد بین دو بخش یونانی و ترک نشین قبرس است. این نامزد انتخاباتی ۵۱.۹۲ درصد آرا را کسب کرد در حالیکه رقیب انتخاباتی او که چپ‌گرا‌ها حامی او بودند، ۴۸ درصد آرا را داشت.

نتایج این انتخابات با شادی شهروندان قبرس در خیابان‌ها همراه بود.

قبرس از سال ۱۹۷۴ با مداخله ترکیه و نظارت سازمان ملل بر آتش‌بس پس از آن به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم شده است. پس از آنکه یونان قصد الحاق بخش یونانی نشین این کشور به خود را داشت، ترکیه هم سرباز‌های خود را به منطقه فرستاد.

دی ماه سال جاری هم «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، در جریان بازدید از فرماندهی نیروی دریایی در مرمره به تیرگی روابط بین کشورش و یونان اشاره کرد و هشدار داد: «از تاریخ درس بگیرید، مشکل ساز نشوید، وارد ماجراجویی‌های جدید نشوید، حقوق و منافع مردم خود را برای حقوق و منافع کشور‌های دیگر هدر ندهید».

وزیر دفاع ترکیه درباره تنش‌های اخیر مربوط به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آتن ممکن است به‌طور یک‌جانبه آب‌های سرزمینی کرت را گسترش دهد، تأکید کرد که ترکیه «هیچ‌گاه یونان را تهدید نکرده است»، بلکه «یک متحد قوی، قابل اعتماد و مؤثر» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار