در خراسان جنوبی؛

۹۹ و نیم درصد محکومان اغتشاشات اخیر مشمول عفو رهبری شدند

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۹۹ و نیم درصد محکومان اغتشاشات اخیر در استان مشمول عفو رهبری شدند.

موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در پی عفو رهبری در خصوص اغتشاشات اخیر ۹۹ و نیم درصد محکومان استان مشمول عفو شدند گفت: چون برای این افراد حکم قطعی صادر نشده است سابقه کیفری نیز اعمال نمی‌شود.

او افزود: این افراد فریب خورده که مشمول عفو رهبری شدند شاکی خصوصی نداشته اند، شخصی را مجروح و یا به قتل نرسانده اند، تخریب نکرده اند و مفسد فی الارض هم محسوب نمی شوند.

موحدی راد با بیان اینکه ۴۸۰ زندانی جرائم دیگر نیز مشمول عفو رهبری شدند اظهار کرد: در دهه فجر نیز ۴۴ زندانی با پابند الکترونیک آزاد شدند.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: به مناسبت دهه فجر ۴۴۰ بسته حمایتی بین خانواده‌های زندانیان کم برخوردار توزیع شده است.

او در خصوص وکلای رایگان دادگستری بیان کرد: دادگستری برای افرادی که نیازمند هستند و یا تحت حمایت نهاد‌های دولتی از جمله بهزیستی و یا کمیته امداد هستند وکلای رایگان در نظر می‌گیرد.

موحدی راد گفت: در صورتی که هم استانی‌ها سوال حقوقی نیز داشته باشند می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و سوالاتشان را از کارشناسان حقوقی استانی و یا کشوری بپرسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.