در مولد سازی خام فروشی نمی شود

معاون وزیر اقتصاد گفت: در مولد سازی اینگونه نیست که تنها یک مزایده برقرار و نتیجه آن اعلام شود یا خام‌فروشی صورت گیرد.

آقای حسین قربان زاده در نشست رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی های مازاد دولت  در جمع خبرنگاران  گفت: موضوع استاندار تهران درباره کمبود ساختمان در این شهر به ساختمان اداری دستگاه های اجرایی و دولتی بر می گردد.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، این در حالی است که مولدسازی املاک و اراضی غیر منقول اداری را شامل می شود و هم سایر دارایی های مازاد دولت را که فضای اداری بخشی از آن است.

معاون وزیر اقتصاد می گوید: در صورتی که  با دید اقتصادی و بهره ورانه به ساختمان‌ های دستگاه‌های دولتی نگاه کنیم، می بینیم که حتی امکان آزادسازی بخشی از فضاهای اداری با جابجایی کارمندان به سایر ساختمان ها نیز وجود دارد.

او گفت: بسیاری از اراضی و املاک دولتی شهر تهران  زمین های رها شده هستند که باید مولدسازی شوند یا املاک مازاد هستند که باید به فروش برساند، در این صورت بلافاصله‌ اراضی آماده فروش در سامانه مولدسازی منتشر می شود.

 قربان زاده با  تاکید بر اینکه مردم می توانند روند عرضه املاک مازاد را در سامانه مربوطه مشاهده کنند، گفت: اینگونه نیست که صرفاً یک مزایده برقرار و نتیجه آن اعلام شود، همچنین قرار نیست خام‌فروشی کنیم بلکه ارزش افزوده املاک آماده فروش بررسی شده و در هنگام فروش به لحاظ خواهد شد و صرفا خود زمین به فروش نمی رود.

او یادآور شد :در لایحه بودجه سال آینده ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده که ۱۰۸ هزار میلیارد تومان آن از محل فروش املاک دولتی است، مولدسازی دارایی‌های دولت حلقه وصل تامین منابع بودجه است یعنی به میزانی که مولدسازی می‌شود به همان میزان نیز برای تامین پروژه‌های عمرانی تا سقف ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: پروژه های عمرانی زیادی در کشور کلنگ زنی شده که برخی از آنها فاقد توجیه اقتصادی است، در طرح مولد سازی دولت به این موضوع اشاره شده و ممکن است این پروژه ها از دستور کار خارج شوند.

او روند قیمت گذاری دارایی های مازاد دولت در طرح مولدسازی را بر اساس روند قیمت گذاری کارشناس دادگستری عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار