۳۶۰ زندانی در مهاباد شامل عفو رهبری شدند

رئیس زندان مهاباد گفت: ۳۶۰ نفر از زندانیان این شهرستان شامل عفو اخیر رهبر معظم انقلاب به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند.

بایرام شهبازی رئیس زندان مهاباد گفت: پیرو عفو رهبری، ۲۰۰ نفر از زندانیان مهاباد مشمول این عفو و ۱۶۰ نفر نیز مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی ادامه داد: همزمان با ابلاغ دستورالعمل عفو اخیر رهبری، کارگروهی برای بررسی پرونده زندانیان برای اعمال عفو و آزادی زندانیان تشکیل شد و تاکنون هم جمعی از زندانیان در همین ارتباط آزاد شده اند و مابقی افراد مشمول هم تا آخر هفته آزاد خواهند شد.

رئیس زندان مهاباد اضافه کرد: امیدوارم تا ماه آینده نیز شاهد آزادسازی بخش زیادی از زندانیان با رضایت شاکیان خصوصی و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده‌هایشان باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب با پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات بسیاری از متهمان و محکومان موافقت فرمودند.

دقت در جزییات عفو، بخشودگی و رأفت اسلامی اخیر که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، از گستردگی دایره مشمولان این عفو حکایت دارد.

این عفو گسترده، از جمله عفو‌های معیاری است که آخرین بار در سال ۱۳۹۷ پیشنهاد و مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت؛ در اینگونه عفوها، رئیس قوه قضاییه معیار‌هایی را به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌کنند و در صورت موافقت ایشان بر اساس آن معیار‌ها افرادی مشمول عفو قرار می‌گیرند.

در عفو‌های معیاری افراد بیشتری نسبت به عفو‌های موردی و مصداقی مشمول بخشودگی و استفاده از امکانات و تسهیلات قانونی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.