تحویل ۹۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد اردبیل

معاون بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۹۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شده است.

افشین فضلعلی‌زاده امروز در بازدید از طرح‌های اجرایی بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل گفت: بهسازی و مقاوم‌سازی ۶۳ درصد واحد‌های روستایی استان از سال ۸۴ آغاز و مبنای کار قرار گرفته که در این زمینه اقدامات اساسی انجام شده است.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس در استان اردبیل مبنای کار قرار گرفته است گفت: رسیدگی به وضعیت بهداشتی و معیشتی در قالب اجرای این طرح اولویت اساسی است و در این زمینه از ظرفیت مهندسان دارای پروانه نظام مهندسی استفاده می‌شود.

به گفته او، ایجاد دفاتر مهندسان دارای پروانه در مناطق روستایی با نظارت و ساماندهی دقیق برای تحقق اهداف مورد نظر اولویت اساسی است و سعی و تلاش ما بر این است تا بتوانیم با انجام اقدامات مورد نظر به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

فضلعلی‌زاده گفت: با مشارکت بانک‌ها ارائه تسهیلات با ضمانت‌نامه زنجیره‌ای و براساس پیشرفت کار انجام می‌شود و در بحث طراحی و نظارت نیز سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی برای اعمال ۵۰ درصد تعرفه شهری بر روستا‌ها اعمال می‌شود.

او می‌گوید: ساماندهی سامانه جامع روستایی برای کاهش مراجعات مردم به شهر و پرداخت تسهیلات ویژه به روستاییان در دستور کار قرار گرفته و امید می‌رود با ارائه خدمات به اقشار کم‌درآمد روستا‌ها نسبت به پرداخت وام قرض‌الحسنه و وام‌های بلاعوض اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تکمیل مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی و انعقاد تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحدی با بنیاد مستضعفان در سطح کشور برای محرومیت‌زدایی بسیار مهم و اساسی است و در این زمینه احداث مسکن روستایی برای اقشار کم‌درآمد در اولویت است.

فضلعلی‌زاده می‌گوید: ۹۰۰ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شده و ۲ هزار واحد از طرح‌های ویژه در دستور کار قرار گرفته و امسال بهره‌برداری از طرح‌های مورد نظر در دستور کار قرار گرفته و تکمیل ۱۰۶ واحد احداث مسکن برای خانواده دو معلول بود که توانستیم به پایان برسانیم و تحویل دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.