واکنش کاخ سفید به ادعای ضدایرانی ساخت کارخانه پهپاد در روسیه

كاخ سفید در واکنش به ادعای ضد ایرانی یک رسانه آمریکایی مبنی بر ساخت کارخانه پهپاد در روسیه گفت که نمی‌تواند گزارش‌ها در این زمینه را تایید کند.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادعای ساخت مشترک کارخانه پهپاد ایران و روسیه گفت: نمی‌توانم گزارش‌ها در خصوص طرح ایران و روسیه برای ایجاد کارخانه تولید پهپاد در روسیه را تایید کنم.

این مقام کاخ سفید در عین حال مدعی شد:، اما روابط درحال گسترش میان تهران و مسکو برای مردم اوکراین و خاورمیانه خوب نیست، زیرا می‌تواند منجر به ارائه توانایی‌های نظامی روسیه به ایران شود.

کربی ادعا کرد: نظر مشابهی در خصوص کره شمالی دارم. ما می‌دانیم و تصاویر آن نیز موجود است مبنی بر اینکه کره شمالی در حال ارائه مهمات توپخانه به روسیه است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: بنابراین توسعه روابط دفاعی میان کره شمالی و روسیه امر خوبی برای مردم اوکراین و همچنین شبه جزیره کره نیست.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی دولت بایدن ۱۷ بهمن ماه در جمع خبرنگاران در تداوم ادعا‌ها علیه ایران در عرصه جنگ اوکراین افزود: برای ما شکی وجود ندارد که روسیه همچنان به دریافت پهپاد از ایران، برای استفاده در جنگ اوکراین، ادامه می‌دهد. روابط بین ایران و روسیه در حوزه دفاعی در حال تعمیق است. اکنون نشانه‌های روشنی وجود دارد که دو کشور به دنبال تبادل بیشتری فناوری‌های نظامی هستند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد: این بدان معناست که نگرانی‌ها در مورد امنیت و ثبات خاورمیانه در حال افزایش است. این نگرانی وجود دارد که روسیه ممکن است به دنبال راه‌هایی برای تقویت توانمندی‌های نظامی ایران در خاورمیانه باشد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن در هراس از تعمیق روابط نظامی و دفاعی مسکو و تهران افزود: روابط رو به گسترش ایران و روسیه در حوزه دفاعی، نه تنها برای اوکراین بلکه می‌تواند برای شرکا و دوستان ما در خاورمیانه نیز بد باشد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به وقت محلی به نقل از منابع آگاه در یکی از کشور‌های همسو با آمریکا مدعی شد تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

در پی هراس واشنگتن از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران، ۶۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستار مقابله با برنامه پهپادی تهران شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
از دشمن بعید که تائید نکنه مگه این که برایمان خواب دیده باشه پس فراموش نشه مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
جان کربی. تو ما را تحریم میکنی و ما هم مقابله با شما می کنیم. جواب های هوی است. چیزی که عوض دارد گله ندارد. زدی ضربه ای؟ ضربه ای نوش کن!
Iran (Islamic Republic of)
mj.
۱۱:۲۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
اینا دیگه خیلی پرو شدن باید آمریکا و کانادا و استرالیا رو از داخل خودشون مورد تهاجم قرارداد تا به خودشون درگیر بشن چون فکر میکنن دورن آسیب نمیبینن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۲۳:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
پهپاد داریم خوبشم داریم به هر کشوری که دوست داشته باشیم صادر میکنیم.به کوری چشم دشمن.زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
باعث وبانی جنگ اوکراین .نظامی گری اروپا وامریکاست.در مرزهای روسیه.روسیه درمنطقه وخصوصا درسوریه ازادگی وانسانیت خود راثابت کرد.روسیه ی امروز ارزش شراکت راهبردی را دارد.مشارکت نظامی درسطح عالی .مشارکت سیاسی .تکنولژی.اقتصادی.در یک کلام مشارکت راهبردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
جالبه این رسانه ها این چند میلیون بمب هسته ای وسلاح های شیمیایی میکروبی و......آمریکا و اروپا را نمی بینند چسبیدن به چند پهپاد
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
چرا امریکا آزمایشگاه های بیولوژیکی در جای جای قاره آسیا دایر میکند؟ مگر خودش جا کم دارد؟ در بیرون امریکا؟ آزمایشگاه های بیولوژیکی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
ما باید از ناراحتی آنها خوشحال باشیم چون جایی که باید فعال باشیم ونقطه ضعف آنهاست راپیدا میکنیم و فعال تر عمل میکنیم وآنها با ناراحتی وواکنش خودشان محل را به ما نشان میدهند هرجال خوشحال شدند آنجا باید بترسی بس ما از رفتار دشمنان راه را پیدا میکنیم خدا راشکر که ملت ما دارای بصیرت وبینش کافی هستند
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید جهان آرا
۲۰:۳۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
پس از 400 سال استثمار و استعمارگری غربی های وحشی صفت در سراسر دنیا ، ملت سرزمین ایران در مقابل این حرامزاده های خون خوار ایستاد و روز به روز قوی تر شد ، تا اینک ایران ابرقدرت با اتکا به خدا و شهامت مردمانش تنها مدعی مبارزه ی تمام عیار با سیستم اهریمنی سلطه و الگوی سایر مستضعفان جهان است.

سپاس مردم
درود ایران
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
دذدان دریایی مگه فضول ماییدکی شما رو ادم حساب میکنه چرا فضولی در کار ایران میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
این یانکیهای بیشعور کل جامعه جهانی همچون اروپایی ها گاو فرض کرده تمام دنیا را میخواهد به دلخواه خودش بچیند
حالا اگر خودشان بودند به هرکس که میخواستند سلاح و مهمات میدادند آنهم در حدی که از زیر چتر سلطه گریش خارج نشوند و فعلا ایران پرچمدار تو دهنی به آمریکاست و با درس استقلال گرایی به دیگر کشورها آمریکا را بستوه آورده متاسفانه در این راه هم نمیتوان ره صد ساله را یکشبه رفت چون حرامزادگانی اختلاسگر در بعضی جوامع هست باید همچنان روی پای خودمان ایستادگی کنیم آنهم درست میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
ایران و روسیه هر چه باشد همسایه اند و این همسایگی را هیچگاه به دشمنان فرا منطقه ایی نخواهند فروخت مگر اینکه غربگدا باشند
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۷:۵۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
ایران و روسیه با اینهمه دشمن و غرب وحشی و نفوذ روز افزون غرب و ناتو به شرق ،میبایست روابط خود را دهها و صدها برابر کنند زیرا که خار چشم دشمنانشان شده و از این همکاریها در هراسند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۷:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
تبادلات ایران و روسیه فضولیش به آمریکا نیامده بروید سرتون تو کار خودتون باشه فتنه گرهای جهانی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۴۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
کاخ سفید بمیرد از توان ایران و ایرانی
ایران و روسیه دو شریک راهبردیند ممکن است بده بستان پهپاد و موشک و هواپیما و هلیکوپتر و هواپیما هم داشته باشند
کور شوند هر آنانکه نتوانند ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
امیدواریم به تولید هواپیما و های کوپتر و هواپیماهای جنگی و باری در خاک ایران عزیز و روسیه هم بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
بعد اونوقت آمریکا به عربستان سلاح میفروشه خبر خوبی برای خاورمیانه است؟
خوبه بن لادن عربستانی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
از حرفهای نیش دارش معلوم شد اصل موضوع جبهه گیری و دیوارکشی و یارگیری که از آنطرف دنیا میخواد با رسانه ها هدایتش کنه کلمه سلاح و پهباد کلید رمز اختلاف در روابط و هم برای آشفتگی اذهان عامه مردم دنیا و منطقه است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
کشورهای ناتو با اعلام خبر عضویت اوکراین در ناتو ، ارسال تسلیحات و نیروی نظامی ، احداث پایگاه نظامی ، تسلیحات میکروبی ، شیمیایی ، هسته ای ، سرکوب مردم اوکراین ، مبارزه با حق تعیین سرنوشت و نقض خودمختاری ، تهدید به حمله به کریمه ، استفاده از ملت اوکراین به عنوان سپر انسانی ، استفاده از آن سوی به عنوان دست نشانده ناتو ، برنامه ریزی برای تجزیه روسیه مقدمات عملیات نظامی روسیه را برای پاکسازی تسلیحات کشتار جمعی و تهاجمی و دفاع از مردم اوکراین در مقابل زورگویی دولت اوکراین و ناتو را فراهم کردند
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۵:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
به روسیه هر چه دلش بخواهد میدهیم. او به سوریه زازله زده که نور چشم ماست کمک میکند. جان را فدایش میکنیم. پهپاد چه آشغالیست دیگر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
ما میتوانیم با امریکا دوست باشیم ودر عمل با اقتصاد قوی و موشک قوی باهاش مبارزه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا دوست نمیخواد گاو میخواد
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۱۹:۱۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
۸ سال دوستی کردیم چیکار کرد؟برجام پاره کرد و تحریم کمر شکن تحمیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
واقعا به حرف دوست عزیز
اینان همان گاو میخواهند که سرشان را تا آخر توی آخور کنند و دم از هیچ چیز نزنند و تا به آخر نوکر باشند مثل زمان پهلویهای بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا در مواجهه با انقلاب ایران شکست های متعددی خورده که‌ صولت پوشالی ابرقدرتیش شکست های غیر قابل ترمیم برداشته و جمع بین اقتدار ایران اسلامی و مراوده سالم با آمریکا غیر ممکن است و توهمی که نحوه برخورد غرب با برجام این توهم را باطل کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
بہ تو چہ کربی دماغتو تو ھمہ چی میکنی
تو اون سر دنیا ما این سر
کی بہ شما این اجازہ رو دادہ کہ ھمہ جا سرک بکشید و فضولی کنید
جمع کنید خودتون
۴۴ سال شد ھنوز نفھمیدید براتون ترہ ھم خورد نمیکنیم
کلا نمی فھمید اینم از مغزھای فسیل زنگزدہ تونہ دیگہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
پر رو هستن پر رو
باید روشون رو کم کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
قبلا میگفتن پهباد میده الان میگن کارخانه پهباد میده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
شات آپ کربی
Iran (Islamic Republic of)
شهنام میرزائی
۱۳:۱۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
اگه پهبادوموشک هم باشه از سلاح میکروبی بیولوژیک که بهتره بی شرف .به کل جهان سلاح می فروشین به ما که میرسه شکل جنایت میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
آمریکا اصولش همینه اون که حرفشون و تایید نکنه دشمن اون ها است.دشمن هم باید به هر قیمتی نابود بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
اینکه امریکایی ها میگن نگرانی درباره امنیت خاورمیانه درست میگن حق دارن اگه ایران قدرت یابد امنیت تروریست ها به خطر میوفتد
United States of America
Bm20
۱۲:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام
آمریکا در روسیه جاسوس زیاد داره...
البته اگر مدیریت ایرانی باشه ،بعید که جاسوس آمریکا با خبر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
اخبارها را درست بررسی کنی آدم فکر میگنه داره خواب میبینه یک بار میکن روسیه به ایران کمک نطامی میکند یک بار میکن ایران به روسیه کمک نطامی میکند در طول ۲۴ ساعت همه چی وارونه میشود این فقط یک نمونه اش بود حالا در باره تحریم مثال یک سرکت را میخواهند تحریم کنند اول کل شرکت تحریم میشه یک بار ریس شرکت تحریم میشه آبدارچی شرکت کارگر شرکت بعد نگهبان شرکت وقتی چیزی پیدا نکردن برای تحریم میگن بچه های کارگران این شرکت که خنوز به دنیا نیامدن در چند سال آینده تحریم میکنیم خبرگزاریها هم که چیز برای گفتن ندارند این را سرخط خبرهاسان می آورند بهتر اینکه اصلا توجهی به این اخبار نکنیم که همش تبلیغ ودروغ است وراحت زندگی کنیم
United States of America
نورعلی
۱۳:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام
ببخشید، " خنوز " چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۴۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
آی مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
انگشت بزرگ وچشم بی نو ر این شد سبب غلط نویسم
چون پیر شدیم وکم حواسیم من جمله خط ربط نویسم
این خ که جای ه ببینی این نیست خنوز وآن هنوز است
من عذر طلبم زجمع یاران گر مطلب خط تو خط نویسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
کربی جون کی به کیه اصلا بگو ایران از کارخانه تولید موشک و پهباد تا خط تولید واجبی از پشم شیشه رو در اهمه نقاط دنیا راه اندازی کرده!!!والله اینا بنا باشه چیزی نسبت بدن به تازه داماد هم نسبت ویار میدن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
اون یارو گربه نره میگفت ۴۰سالگی رو نمیبینید به کوری چشم شما و داخلی های خائن ۴۴ سال اقتدار مبارک
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۳۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
جان کربی تحریم ها به ما درس استقلال از یوغ بردگی غربی ها را داد. جان کربی جنگ به ما درس داد که باید روی پای خودمان و پشت سر رهبرمان بایستیم و نترسیم. جان کربی ایران و روسیه دوستان ابدی خواهند بود تا محو امپریالیسم غرب. جان کربی موشک های ما حاصل شلیک موشکهای دوازده متری در کوچه پس کوچه های سه متری و شش متری اند. جان کربی پیشرفت های پتروشیمی ما بخاطر تلفاتی است که در بمباران شیمیایی شهرهای بی دفاع مان دادیم. بمبهایی که آلمان ساخته بود. و خودش هم نتوانست مردم را درمان کند.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
ایران داره به روسیه پهپاد میده ،اونوقت شما نگران ارائه توانایی های نظامی روسیه به ایرانی ؟؟؟؟جالبه .فعلا که ایران داره به روسیه پهپاد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
روسیه هم می تونه به ایران جنگنده مدرن بده.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۲۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
جنگنده هیچ دردی رو دوا نمیکنه. کارخانه تولید جنگنده بد نیست. جهنم الضرر.
آخرین اخبار