در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد قابل توجه آموزش پرستاران در دوران بعد از انقلاب اسلامی

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در دوران بعد از انقلاب اسلامی بیش از ۳۰مجله علمی و پژوهشی در کشور منتشر شده که برخی از آنها نمایه بین المللی دارند.

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در دوران قبل از انقلاب پزشک هندی و بنگلادشی در کشور زیاد بود. در بسیاری از بیمارستان ها پرستاران خارجی حضور داشتند.

به گفته وی در حال حاضر۳۰مرکز آموزش پرستاری دانشگاهی دوران قبل از انقلاب را به ۲۰۷ مرکز رسانده ایم که این موضوع نشان دهنده رشد شاخص های آموزش است.

او افزود: اگر در دوران قبل از انقلاب دوره های بهیاری داشتیم الان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پذیرش و تربیت پرستاران می کردیم. در ۱۲ رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد نیرو آموزش و تربیت می کنیم که نشان دهنده رشد آموزش در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی است.

عبادی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب هیچ مجله علمی و پژوهشی در حوزه پرستاری نداشتیم در صورتی که در دوران بعد از انقلاب اسلامی بیش از ۳۰مجله علمی و پژوهش در کشور منتشر شده که برخی از آنها نمایه بین المللی دارند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ عضو هیات علمی در حوزه پرستاری در کشور داریم که با حساب دانشگاه آزاد در حدود دو هزار نفر از همکاران پرستار عضو هیات علمی دانشگاه ها هستند در صورتی که در دوران قبل از انقلاب عضو هیات علمی نداشتیم.

او گفت: کمیت و کیفیت پرستاران در دوران بعد از انقلاب از رشد چشمگیری برخوردار بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار