مصر میزبان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای کاهش تنش‌ها

مصر از آمادگی قاهره برای میانجیگری میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به منظور کاهش تنش‌ها خبر داد.

با تشدید خشونت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و کشتار غیرنظامیان این کشور، نیرو‌های مقاومت فلسطین اقدام به انجام عملیات‌های شهادت طلبانه برای مقابله با تهدیدات دشمن صهیونیستی کردند. همین موضوع باعث ایجاد نگرانی در میان مقامات کشور‌های غربی و منطقه‌ای شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مصر از آمادگی خود برای میزبانی از فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به منظور انجام مذاکرات کاهش تنش خبر داد. قاهره می‌گوید به دنبال جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به کرانه باختری، مسجد الاقصی، و نوار غزه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان است.

مقامات مصری می‌گویند هفته جاری میزبان نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش جهاد اسلامی در قاهره خواهد بود. گفتگو با مقامات صهیونیست پیش از این انجام شده است.

دو مقام مصری که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند قاهره معتقد است تشدید خشونت‌ها در حال حاضر این پتانسیل را دارد که از کنترل خارج شود به ویژه آنکه نمایندگان فلسطینی نگران هستند رژیم صهیونیستی کنترل مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان را در دست بگیرد.

این مقامات افزودند: مصر از آمریکا خواسته است تا اسرائیل را راضی کند در شرایط فعلی در برابر تشدید خشونت‌ها خویشتنداری کند. فراتر از این مسئله، مصر نگران آغاز نبرد مسلحانه در سال جاری میلادی میان فلسطینیان و اسرائیل است، زیرا برخی وزرای صهیونیست در کابینه جدید نتانیاهو افراطی هستند.

مقامات فلسطینی می‌گویند مصر به خوبی فهمیده است اگر شرایط در کرانه باختری رود اردن از کنترل خارج شود، نوار غزه نیز وارد نبرد با دشمن صهیونیست می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
خیلی احمق هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
مصر، شریک دزد و رفیق قافله!
آخرین اخبار