وزیر بهداشت سوریه: لغو تحریم‎‌ها حق ماست

وزیر بهداشت سوریه در نشستی خبری از تحریم‌های غرب علیه این کشور در بحبوحه بحران زلزله انتقاد کرد.

وزیر بهداشت سوریه گفت تحریم‌ها برخلاف اظهارات خجالت آور غربی‌ها برای توجیه آن، هیچ ارزشی برای جان غیرنظامیان سوریه قائل نیست.

به گزارش الاخباریه سوریه، حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه در نشست خبری در دمشق درباره تازه‌ترین تحولات زلزله در این کشور گفت: نقص و کمبود حاصل از تحریم‌های غربی با همبستگی و انسجام و تلاش مراکز و نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی و سازمان‌های غیردولتی جبران خواهد شد. ما خواهان لغو محاصره علیه دولت و ملت سوریه هستیم. لغو تحریم‌ها حق ملت سوریه و حق ماست نه ترحم به ما.

وزیر سوری اظهار داشت: ما برای خدمت به هموطنان با وجود شرایط سخت، مصمم هستیم و دولت توانسته است تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کند.

الغباش ضمن قدردانی از تلاش‌های گسترده سازمان هلال احمر سوریه و تشکر از کمک کشور‌های دوست سوریه به زلزله زدگان گفت: حجم فاجعه بسیار بالا و پیامد‌های این زلزله طولانی مدت خواهد بود. ارسال کمک‌ها از همه کشور‌ها و ملت‌ها به سوریه همچنان ادامه دارد. ما از همه کشور‌های عضو سازمان ملل و کمیته جهانی صلیب سرخ و همه سازمان‌های بین المللی برای کمک به منظور مقابله با این فاجعه انسانی درخواست همکاری داریم.

الغباش تأکید کرد: احتمال اعلام برخی شهر‌ها به عنوان مناطق فاجعه زده وجود دارد و این مسئله به تصمیم نخست وزیری و بررسی آمار و ارقام‌ بستگی دارد. یک گروه از سازمان جهانی بهداشت، هم اکنون در لاذقیه حضور دارد و فردا به حلب سفر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار