نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح کرد؛

فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مهمترین راهکارِ برتریِ فرهنگی مقابلِ دشمن

آیت الله رسول فلاحتی گفت: اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر راهگشاترین راهبردِ عملیاتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در مصلای امام خمینی رشت، با اشاره به ورود میدانی دشمن در عرصه حمله به عفاف و حجاب، به عنوان یک واجب شرعیِ لازم الاجرا، گفت: آیین نامه‌ها، قوانین و مقرراتِ برخورد با هنجارشکنانِ عرصه حجاب و عفاف، شفاف و روشن تکلیف دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی را تبیین کرده و امروز مهمترین راهکار برای خنثی کردن شبیخون و تهاجم فرهنگی دشمن، ورود به میدان عمل است.

آیت الله رسول فلاحتی، باتاکید بر اینکه دشمنان ایران اسلامی با صرف هزینه‌های بسیار در این عرصه در تدارک نفوذ فرهنگی در نظام اسلامی هستند، افزود: باید با تعامل و هم افزایی همه دستگاه‌ها و به دور از اقدامات جزیره‌ای و بی‌برنامه از ظرفیت‌های متنوع و گوناگون فرهنگی، مذهبی و اجتماعی به بهترین شکل ممکن بهره برد و برابر حملات متعدد و متنوع دشمن در عرصه فرهنگ صف آرایی کرد.

وی با تاکید بر بهره مندی از احکام و قوانین شرعی و حاکمیتی برای جلوگیری از ترویج هرگونه ناهنجاری در جامعه اسلامی، گفت: رعایت هنجار‌های اجتماعی - فرهنگی، به ویژه در حوزه عفاف و حجاب از مطالبات به حق مردم مومن و ولایتمدار گیلان است و باید با همراهی، همدلی و هم افزایی، برای اجرای بهینه فریضه دینی و الهی امر به معروف و نهی از منکر گام‌های موثر و متقنی برداشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های ویژه دبیرخانه برای آموزش و تبیین قوانین و آیین نامه‌های مختلف حوزه عفاف و حجاب، گفت: دبیرخانه عفاف، حجاب و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای اجرای بهینه و نظام‌مند آیین‌نامه‌های این حوزه، فعال شد.

محمدمهدی صدیقی، به فعال شدن شورا‌ها و اتحادیه‌های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های مختلف و تشکیل ستاد اجرایی این فریضه الهی، در ٣٠ دستگاه اجرایی و اداره استان اشاره و از فعالیت‌های مختلف دبیرخانه در ۱۰۰ روز گذشته نیز گزارشی ارائه کرد.

همچنین در این نشست سردار آقازاده، یکی از نمایندگان شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، سیدمهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، حجت الاسلام و المسلمین عادلی، رییس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان و چند تن دیگر از اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهاداتی را برای اجرای هر چه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.