۵۱۵ نفر در گلستان مشمول عفو رهبری شدند

رییس کل دادگستری گلستان گفت: ۵۱۵ نفر از محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر در استان گلستان مشمول عفو رهبری شده اند.

حیدر آسیابی امروز پنجشنبه ۲۰ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تاکنون ۲۳۴ نفر آزاد شده و ۱۹۱ نفر هم مشمول تخفیف و تقلیل مجازات شدند.

دادگستری ادامه داد: از این تعداد ۴۳۵ نفر از محکومان و ۸۰ نفر از متهمان بودند.

او گفت: در ده ماه گذشته ۲۹۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده وارد دادگستری استان شده است و از این تعداد ۲۹۳ هزار و ۶۶۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: آمار رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا ۴۵ روز، در دادگاه‌های بخش ۶۹ روز، دادگاه کیفری ۷۷ روز، دادگاه حقوقی ۸۳ روز، دادگاه تجدید نظر ۸۸ روز و در دادگاه انقلاب ۱۲۴ روز بوده است.

آسیابی گفت: برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی ۳۴۱ درخواست ثبت شده بود که با اقدامات انجام شده مشکلات ۱۶۵ واحد تولیدی رفع شد.

او افزود: از ابتدای امسال ۳۹ کارچاق کن در سطح استان دستگیر شده اند، همچنین یک باند پنج نفره که با ساماندهی ۹۰ نفر اقدام به شهادت دروغ می‌کردند در استان متلاشی شد.

آسیابی با اشاره به موضوع گردشگری روستای زیارت گفت: نسبت به موضوع گردشگری و مطالبه مردم دغدغه‌مند هستیم و گرچه مسئولان تعهداتی در این زمینه داده اند، اما هنوز شاهد اقدام جدی در این باره نبوده ایم.

او افزود: ۳۱۵ زندانی در استان با استفاده از ظرفیت پابند الکترونیک آزاد هستند و ۷۰ درصد دادرسی‌های مربوط به زندانیان الکترونیکی انجام می‌شود.

آسیابی گفت: از اول امسال ۲۰ مورد پرونده قصاص با اخذ رضایت خانواده لغو شده است و اقدامات ستاد دیه استان منجر به آزادی ۲۳۵ زندانی مالی شده است.

او گفت: در دو ماه گذشته ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مطالبات بانکی پیگیری شده است و واحد‌های تولیدی این مبلغ را به بانک‌ها پس دادند، همچنین پرونده مطالبات ۱۷۷ میلیارد تومانی بانک‌ها از واحد‌های تولیدی در دست بررسی است.

اسپانلو دادستان مرکز گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: انتقال آب از سرچشمه‌های زرین گل به فلات مرکزی برای همیشه متوقف شد و پرونده این موضوع در وزارت نیرو بسته شد.

او گفت: در حال حاضر پرونده ترک فعل ۱۳ مدیر گلستانی در حال بررسی است.

اسپانلو با اشاره به تخلف صورت گرفته در یکی از نهاد‌ها گفت: فرزند مدیرکل وقت این نهاد به دلیل اختلاس ۲۰۰ میلیون تومان به پنج سال حبس، جزای نقدی به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۲۹۲ هزار ریال، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مال به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در حق بنیاد مستضعفان محکوم شده است.

او افزود: این فرد همچنین به دلیل پولشویی به مبلغ ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال در حق دولت، به اتهام انتقال مال به غیر به چهار سال و یک روز حبس و پرداخت مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت مجازات شده است.

 

دستگیری یکی از اعضای شورای شهر گرگان و چهار نفر از کارمندان شهرداری

 

دادستان مرکز استان گفت: پرونده دستگیری یکی از مدیران شهری همچنان در حال بررسی است و اتهامات جدیدی به آن اضافه شده است و تا قبل از عید امسال کیفرخواست آن صادر می‌شود.

اسپانلو با اشاره به دستگیری یکی از اعضای شورای شهر گرگان و چهار نفر از کارمندان شهرداری گفت: در حال حاضر چهار نفر دستگیر شده اند و یک نفر متواری است.

او افزود: متهمان به اتهامات خود اعتراف کرده اند و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.