ایجاد مشاغل خرد و خانگی راهی برای تحول در روستا‌ها

نماینده مردم رفسنجان با تأکید بر اجرای طرح‌های درآمدزا در روستا‌ها گفت: ایجاد اشتغال‌های خرد می‌تواند تحولی عظیم در روستا‌ها ایجاد کند.

حجت الاسلام حسین جلالی در گردهمایی دهیاران که با حضور معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: دو نوع تفکر واگرا و همگرا در جامعه وجود دارد.

 او افزود: تفکر همگرا همان تفکر سنتی است و هیچ حرکت نو و جدید در دهیاری‌ها و روستا‌ها مشاهده نمی‌شود؛ لذا دهیاران و شوار‌های اسلامی باید وارد حرکت و روش نو شوند تا روستا‌ها ضمن پایداری به رونق اقتصادی و خلق ثروت برسند که در این صورت مهاجرت معکوس رخ می‌دهد.

 حجت الاسلام جلالی بیان کرد: ظرفیت‌هایی هم در روستا‌ها وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان اشتغال‌های خرد و خانگی را رشد و توسعه داد که بسیار موثر و کمک کننده است و در روستا‌ها تحولی عظیم ایجاد می‌کنند.

 

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم با اعلام اینکه یکی از کانون‌های تولید، روستا‌ها هستند، گفت: در تعریف دهیار ۴۷ وظیفه و رسالت آمده است که از جمله بحث‌های مدیریت آب و خاک، حقوق شهروندی، ایجاد و نگهداری فضای سبز، توسعه و نشاط و ... در این وظایف آمده است.

حمید ملانوری بیان کرد: با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا رشته " حمکرانی روستایی" راه اندازی شود.

او افزود: رشته دانشگاهی که بتواند کسی را تربیت کند تا به ارتقای محیط روستا و مدیریت آن کمک کند که ضروری است فرد دهیار یا عضو شورای اسلامی روستا دانش آموخته باشد.

 ملانوری تصریح کرد: ۲۳ درصد جامعه ایرانی در قالب ۶۰ هزار روستا و آبادی است و بیش از ۳۷ هزار و ۹۰۰ دهیاری مجوز دارند که بیش از ۳۶ هزار دهیاری فعال در ایران وجود دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.