تخریب ۱۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های پرتردد اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: به علت تردد زیاد، ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تخریب شده است.

فرزاد دادخواه در جمع خبرنگاران، با اشاره به جابجایی سالیانه ۵۴ میلیون تن بار و هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در استان اصفهان و صدور روزانه بیش از ۱۰ هزار بارنامه اظهار کرد: هر روز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در مسیر‌های استان اصفهان ثبت می‌شود که این میزان منجر به تخریب رویه ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شده است.


او افزود: ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های آسیب‌دیده استان تاکنون لکه‌گیری شده؛ اما همچنان لکه‌گیری و روکش ۹۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی و ۱۲۰۰ کیلومتر از سایر محور‌ها باید انجام شود.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، اعتبارات استانی را برای رسیدگی به راه‌های استان بسیار ناچیز دانست و گفت: با این حال سعی شده از اعتبارات ملی برای بهبود راه‌ها استفاده شود.
دادخواه پیش‌بینی کرد: خرابی‌های شدید در یک بازه زمانی سه ساله ترمیم و از تخریب شدید مسیر‌های با خرابی متوسط نیز جلوگیری شود.


او با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ طرح در حوزه‌های مختلف معاونت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در حال اجراست، اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۱،۹۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای طرح‌های مرتبط با این اداره‌کل در بازه زمانی سه ساله، در سفر رئیس جمهوری به اصفهان اختصاص یافته که شامل ۱۰۰ میلیارد تومان برای روکش راه‌ها، ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط پرتصادف، ۳۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری و بهسازی راه‌های روستایی و ۱۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌های استان است.


مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درباره وضع آزادراه اصفهان-تهران، هم گفت: رسیدگی به وضع این آزادراه بر عهده بخش خصوصی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فقط بر روند آن نظارت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.