هشدار روسیه به غرب درباره ارسال تسلیحات پیشرفته تهاجمی به اوکراین

وزیر دفاع روسیه هشدار داد افزایش کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین می‌تواند پای ناتو را به جنگ بکشاند.

روسیه درباره هرگونه پیامد احتمالی کمک‌های نظامی کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دولت اوکراین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین می‌تواند به طور مؤثری باعث کشیده شدن پای ناتو به این جنگ شود. ما به آن‌ها درباره تشدید غیرقابل پیش‌بینی نبرد در اوکراین هشدار می‌دهیم.»

وی در ادامه با متهم کردن طرف‌های غربی به دشمنی آشکار با روسیه، افزود: «آمریکا و متحدانش به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ تا جایی که امکان‌پذیر باشد، هستند. آن‌ها می‌خواهند این جنگ فرسایشی شود. به همین منظور، آن‌ها در حال ارسال تسلیحات تهاجمی سنگین به اوکراین و تشویق آشکار این کشور برای تصاحب سرزمین ما هستند.»

شویگو با کشیدن خطی بر روی شن و هشدار به غرب درباره عدم عبور از خطوط مسکو تأکید کرد: «در حقیقت چنین اقداماتی باعث کشیده شدن کشور‌های عضو سازمان ناتو به جنگ و در نتیجه آن رسیدن تنش‌ها به سطح غیرقابل پیشبینی خواهد شد.»

به نظر می‌رسد منظور شویگو از تلاش اوکراین برای تصاحب سرزمین روسیه ۴ منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا، و خرسون باشد که براساس همه‌پرسی انجام شده در اواخر ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به خاک روسیه ملحق شده‌اند.

«جان مرشایمر» سردمدار رئالیسم تهاجمی و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان محسوب می‌شود، بر این باور است با گسترش ارسال تسلیحات کشور‌های غربی به اوکراین، خطر تشدید تنش‌ها و کشیده شدن سازمان ناتو به این جنگ افزایش می‌یابد.

وی تأکید دارد: «روسیه محکوم به پیروزی در جنگ اوکراین است و به هر میزان کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین افزایش یافته و این کشور به پیروزی نزدیک‌تر شود، به همان میزان احتمال خطر استفاده مسکو از تسلیحات هسته‌ای به منظور برگرداندن ورق جنگ افزایش می‌یابد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
عه شما که می‌گوییدمیخواهید جلو ناتو را بگیرید پس چرا از در گیری مستقیم میترسید.زورتون به اوکراین رسید.
آخرین اخبار