افزایش تعداد قربانیان زلزله سوریه به بیش از هزار و ۳۰۰ نفر

شمار قربانیان زلزله ویرانگر سوریه به بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر و تعداد مصدومان به بیش از ۲ هزار نفر افزایش یافت.

سوریه اعلام کرد که تعداد جانباختگان این کشور درپی وقوع زلزله ویرانگر به بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر و تعداد مصدومین به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافته است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد، در نتیجه زلزله ویرانگری که جنوب ترکیه را لرزاند و تأثیرات آن به سوریه سرایت کرد، یک هزار و ۱۰ نفر شهروند سوری تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری سانا تصاویری را پخش کرده که نشان دهنده ویرانی‌های بزرگ در چندین شهر از جمله «جبله» و «لاذقیه» است. در این تصاویر کل ساختمان‌ها فروریخته و خسارات سنگینی برجای مانده است.

ابراز همبستگی نخست‌وزیر لبنان با دولت و ملت سوریه

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در تماس با «حسین عرنوس» همتای سوریه‌ای خود با دولت و ملت زلزله زده سوریه ابراز همبستگی کرد.

یک هزار و ۷۶۲ کشته در زلزله ترکیه

بامداد امروز (دوشنبه) زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر جنوب ترکیه را لرزاند که بر اساس آخرین آمار یک هزار و ۷۶۲ نفر کشته و ۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر مصدوم شده‌اند.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع در حلب سوریه از فروریختن حداقل ۴۶ ساختمان در این شهر خبر داده است.

به دلیل حجم بالای خسارت ها وتلفات انسانی، سوریه از کشور‌های عضو سازمان ملل، دبیرخانه کل این سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های آن، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد که دست یاری دراز کرده و از تلاش‌های دولت سوریه در مقابله با پیامد‌های زلزله ویرانگر، حمایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
وقتی مردم راضی نباشن پولشون را هلال احمر ببره جای دیگه همین میشه دیگه بیت المال مال مردم خودمان است
آخرین اخبار