اختلاف انگلیس و اتحادیه اروپا درباره ایرلند شمالی

مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره ایرلند شمالی همچنان به نتیجه نرسیده است.

با آن‌که روند برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از ۲۹ مارس ۲۰۱۷ آغاز شده است، اما اختلافات میان لندن و بروکسل درباره ایرلند شمالی و روند تبادلات اقتصادی همچنان پابرجاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ماروس سفکوویک» معاون رئیس کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد: «اتحادیه اروپا پیشرفت خوبی در گفت‌وگو‌ها با انگلیس درباره مدیریت تجارت در ایرلند شمالی انجام داده است، اما مشکلات زیادی همچنان پابرجاست. ما به دنبال پیشرفت در مذاکرات به صورت هفتگی هستیم.»

وی افزود: «ما به مذاکره و پیشرفت ادامه می‌دهیم و تلاش ما آن است که به یک راهکار مشترک به منظور حل مشکلات برسیم.»

ایرلند شمالی با توجه به مرز مشترک با ایرلند جنوبی، در نقطه‌ای قرار گرفته است که جزو حوزه اقتصادی اتحادیه اروپا است. از آن‌جا که میان دو ایرلند خط مرزی سخت وجود ندارد، همین موضوع می‌تواند به تبادل کالا و خدمات میان دو طرف بی‌توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شود.

انگلیس در این زمینه پیشنهاد کرده است کالا‌های ساخته شده برای ایرلند شمالی با روبان سبز عرضه شده و کالا‌هایی که به مقصد اتحادیه اروپا و ایرلند جنوبی است با روبان قرمز تفکیک شوند.

با این حال، اتحادیه اروپا علی رغم استقبال از طرح‌های انگلیس، به دنبال راهکار‌هایی به منظور جلوگیری از وارد شدن کالا‌های بدون تعرفه انگلیس به بازار اتحادیه اروپا است. مقامات اروپایی می‌گویند توافق با لندن برای دسترسی به اطلاعات کالا‌های صادر شده به ایرلند شمالی از سوی انگلیس می‌تواند به این روند کمک شایانی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اسکاتلند و ایرلند تقریبا می توانند شباهتی با تایوان و مناطق جدا شده اوکراین داشته باشند. کشورهایی مثل چین و روسیه میتوانند از توان خود در این زمینه ها استفاده کنند و چالش ها در را در این زمینه پر رنگ و به نفع خود مدیریت کنند.
آخرین اخبار