انتقاد یمن از کوتاهی سازمان ملل در اجرای تعهداتش

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت: سازمان ملل از اجرای تعهدات خود درباره نفتکش شناور صافر طفره می‌رود.

عبدالوهاب الدره، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت: سازمان ملل از اجرای تعهدات خود برای خالی کردن نفتکش صافر طفره می‌رود.

به گزارش المسیره، وزیر حمل و نقل یمنی تاکید کرد: سازمان ملل متحد از اجرای تعهدات خود در زمینه خالی کردن ذخایر نفتی نفتکش صافر و تبدیل آن به ذخایر نفتی جدید طبق توافقنامه به امضا رسیده در ماه مارس سال ۲۰۲۲ با کمیته اجرای توافق حفاظت فوری و ارزیابی کامل ذخایر نفتی، سر باز می‌زند.

وزیر عبدالوهاب الدره در گفتگو با خبرگزاری یمنی سبأ اظهار کرد: سازمان ملل متحد می‌خواهد به طور عمد ذخایر نفتکش شناور را همانطور که هست باقی بگذارد تا کمک‌های مالی بیشتری از کشور‌های حامی به دست آورد. این در حالی است که سازمان ملل مبلغی را که در توافقنامه معادل ۸۵ میلیون دلار تعیین کرده بود از کشور‌های کمک کننده و دیگر کشور‌ها که برای مهار فاجعه زیست محیطی اقدام کردند به طور کامل دریافت کرده است. زیرا این فاجعه در صورتی که روی بدهد به همه کشور‌های اطراف دریای سرخ حتی کانال سوئز و فراتر از آن نیز زیان خواهد رساند.

او افزود: کمک‌های مالی به سازمان ملل متحد آماده است و این سازمان وعده داده بود با آغاز سال ۲۰۲۳ اقدامات لازم را انجام دهد، اما ما هم اکنون در ماه فوریه هستیم و هیچ اقدامی از سوی سازمان ملل مشاهده نمی‌کنیم.

عبدالوهاب الدره همچنین سازمان ملل متحد را مسئول پیامد‌ها و حوادث ناشی از انفجار ذخایر نفتی یا نشت نفت به دریا دانست و افزود: انفجار یا نشت‌ها پیامد‌های فاجعه باری بر محیط زیست و و منابع آبی و ثروت‌های دریایی خواهد داشت که عواقب بسیار ناگواری خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار