مشکلی از نظر دارو و تجهیزات پزشکی در خوی وجود ندارد/ انتقال ۱۶۵ بیمار و مصدوم به شهر‌های اطراف

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در لحظات اولیه وقوع زلزله در خوی ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه زلزله زده اعزام کرده ‌ایم.

جعفر میعاد فر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: لرزش های متعددی در شهر خوی اتفاق افتاده است و این زمین لرزه خرابی به میزان زیاد صورت نداشته اما پس لرزه ها باعث شده مردم در کمپ های برپا شده مستقر شوند و به خانه های خود نروند. بخشی از مصدومان به سلماس، ارومیه و تبریز منتقل شده اند.

او افزود: ۱۶۵مصدوم همراه با بیماران بستری را به شهر های  اطراف منتقل کردیم. دیروز یک بیمارستان صحرایی به خوی منتقل کرده تا در صورت نیاز از این مرکز درمانی صحرایی استفاده شود.

او ادامه داد: تمام کمپ ها رصد می شود و نظارت بر مادران باردار و واکسیناسیون انجام می شود.  تا الان ۱۶۵ مورد مصدومیت با گاز مونوکسید کربن در منطقه خوی داشتیم و  توصیه این بود که از بخاری برقی استفاده شود. نظارت بر مواد غذایی با توجه به طبخ غذای گرم انجام و بر توزیع آب آشامیدنی و کلر سنجی انجام خواهددشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور  بیان کرد: روانشناسان برای مشاوره  در منطقه حاضر هستند  و خدمات سلامت روانی به مردم ارائه می دهند.مشکلی از نظر دارو و تجهیزات پزشکی در خوی وجود ندارد.

او افزود: اگر فردی علائم سرما خوردگی دارد باید به مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه و دیگر اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند.

 به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور، در زلزله اخیر در شهر خوی سه نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند. کادر اورژانس از همان لحظات نخست پس از وقوع زلزله، در منطقه حاضر و به ارائه خدمت مشغول شدند؛ در همان لحظات اولیه ۴۳ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به منطقه زلزله زده اعزام کرده ‌ایم.

میعاد فر با بیان اینکه در زلزله خوی دو بیمارستان دچار آسیب جدی دیده اند، عنوان کرد: بخشی از آسیب دیدگان در زلزله خوی به بیمارستان های دیگر منتقل شدند. یک هزار و ۴۵۳ نفر در زلزله خوی مصدوم و ۱۴۲ نفر بستری شدند که ۳۲ مصدوم هنوز در بیمارستان ها بستری هستند. 

به گفته او در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس داریم که سه هزار دستگاه فرسوده هستند، برای تصادفات و مراسم‌های خاص  ۶۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۷۰ موتور لانس و همچنین ۳۱۷۰پایگاه در کشور داریم.

میعاد فر افزود: در حال حاضر ۵۱ پایگاه هوایی بالگرد اورژانس و یک پایگاه هواپیمایی بال ثابت در کشور راه اندازی شده است. 

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در دولت سیزدهم فضای فیزیکی ۲۰۲ پایگاه ساخته شده است و برای بیش از ۵۲ پایگاه نیروی انسانی داریم. بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی فعال در اورژانس داریم که ۸۷ درصد نیرو‌های ما عملیاتی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار